نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 13:19

پیش‌بینی وزش باد تند و رگبار باران در استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز تا صبح چهارشنبه (۶ اردیبهشت)، علاوه بر وزش باد تند جنوبی (گاهی با سرعت نسبتاً شدید)، در بیش‌تر مناطق استان بارش باران غالباً به‌صورت رگبار گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی و با تأکید بر هشدار سطح زرد، طی امروز تا صبح چهارشنبه (۶ اردیبهشت) با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه، علاوه بر وزش باد تند جنوبی (گاهی با سرعت نسبتاً شدید) آسمان نیمه‌ابری تا ابری بوده و در بیش‌تر مناطق استان بارش باران غالباً به‌صورت رگبار گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر و عصر ضمن رشد ابرهای همرفتی در مناطق مستعد استان اردبیل به‌ویژه در نواحی منتهی به کوهستان سبلان، بخش‌هایی از جنوب استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت علاوه بر تندباد موقتی، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: در این مناطق با توجه به نوع بارش‌های بهاری (با شدت و ضعف)، جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

محمدی بیان کرد: روز چهارشنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش پراکنده انتظار می‌رود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه هرچند جوی نسبتاً پایدار با آسمانی غالباً صاف خواهیم داشت؛ علاوه بر افزایش نسبی دمای هوا در مناطق کوهستانی بارش پراکنده نیز پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167067

مهمترین اخبار ایران و جهان: