نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 17:05

کار فرهنگی در جامعه تعطیل بردار نیست

بندرعباس - معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با بیان اینکه کار فرهنگی در جامعه تعطیل بردار نیست، گفت: مسائل فرهنگی به صورت ویژه در هرمزگان دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی در جلسه کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان، با محوریت آسیب شناسی چالش های حوزه فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای کاهش آسیب ها در این بخش، عنوان کرد : حوزه فرهنگی و اجتماعی مقوله بسیار مهمی است که غفلت از آن آسیب های جدی دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت تقسیم کار در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: تقسیم کار در بین دستگاه های اجرایی دخیل در امور فرهنگی و اجتماعی می تواند به خروجی مناسب برنامه ریزی ها در این بخش کمک شایانی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی متناسب با ظرفیت ها و امکانات خود نسبت به اجرا و پیگیری برنامه ها در زمینه تولید محتوای فرهنگی و اجرایی کردن برنامه ها اقدام کنند.

کامرانی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در نهادینه سازی فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه، افزود: در مقوله نهادینه سازی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در جامعه، آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای با توجه به گستردگی جامعه هدف شامل معلمان و دانش آموزان دارد.

وی گفت: نهادینه سازی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در بین دانش آموزان و معلمان، گسترش جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب از ماموریت های مهم فرهنگی و اجتماعی است که ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه آموزش و پرورش دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان در کنار آموزش از جمله مسائل مهمی است که ضروری است در آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال شود و از این مسائل نباید غافل شد.

کامرانی اظهار داشت: در اجرای برنامه های فرهنگی، تبیینی و توجیهی شامل همه دانش آموزان به ویژه دانش آموزانی که نسبت به برخی مسائل سوال و انتقاد دارند باشد و به قشر خاصی اکتفا نشود.

وی با تاکید براجرای مستمر برنامه های فرهنگی، خاطرنشان کرد: پیگیری و اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه تعطیل بردار نیست و غفلت از این حوزه آسیب های جدی در پی دارد و غفلت دو ساله کرونا در حوزه فرهنگ آسیب های جدی به همراه داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: تقویت حوزه فرهنگی استان مورد تاکید استاندار استان است و این مهم به عنوان یک اولویت ویژه توسط معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تا رسیدن به اهداف مورد نظر دنبال خواهد شد.

کامرانی، افزود: در حوزه فرهنگ غفلت های بسیاری صورت پذیرفته و این امر باعث شده است که دشمنان با سواستفاده از خلا های موجود در حوزه فرهنگ نسبت به گسترش فرهنگ مورد نظر خود در جامعه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ارتقاء شاخص های فرهنگی در جامعه نیازمند تدوین برنامه های جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص، خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی متولی در حوزه فرهنگ با برنامه ریزی مناسب و حرکت جهادی نسبت به تقویت مساله مهم فرهنگ در جامعه گام بردارند تا زمینه ورود ضد فرهنگ ها در جامعه گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950423

مهمترین اخبار ایران و جهان: