نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 13:51

۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تسهیلات مسکن روستایی به شهرستان گنبدکاووس تخصیص یافت

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستای توزیع عادلانه اعتبارات، مبلغ ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مسکن روستایی به شهرستان گنبدکاووس اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مرتضی صابری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات جلسه شورای مسکن و شورای هماهنگی و برنامه ریزی استان و ابتکار جدید مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اعتبارات و سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به صورت مستقیم تخصیص پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در راستای توزیع عادلانه اعتبارات قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی احداث مسکن روستایی ، تفاهم نامه ای بین بخشداری مرکزی و بخشداری داشلی برون با بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس منعقد شد و در این تفاهم نامه مبلغ ۶۲ میلیارد تومان به بخش داشلی برون و مبلغ ۳۷۹ میلیارد تومان به بخش مرکزی گنبدکاووس برای احداث مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت  تخصیص یافت.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بوده و دهیاران فرصت دارند ظرف مدت ۱۰ روز متقاضیان را به بنیاد مسکن معرفی نمایند.در صورت عدم جذب اعتبارات تخصیص یافته، این اعتبارات به دیگر روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای متقاضی منتقل می شود.

وی ادامه داد:  حدود  نیمی از واحدهای مسکونی روستایی غیرمقاوم بوده و تاکید ما بر مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم بوده و در این راستا از تمامی دهیاران درخواست شد تا این واحدهای مسکونی را در کوتاهترین زمان به بنیاد مسکن معرفی نموده تا با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونتومانی بتوانیم انها را مقاوم سازی کنیم. ضمانت این تسهیلات بانکی زنجیره ای بوده و این تسهیلات در شهرهای کرند و اینچه برون نیز قابل پرداخت است.

صابری گفت: سهمیه شهرستان گنبدکاووس در احداث مسکن روستایی یکهزارو ۶۳۰ واحد مسکونی بوده که محدویتی نداشته ودر صورت استقبال مردم قابل افزایش است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1002467

مهمترین اخبار ایران و جهان: