نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 00:15

ساماندهی 205 موکب خدمت رسانی به زائران اربعین در ایلام

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام گفت: تعداد۲۰۵ موکب برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در استان ایلام فعال ساماندهی شده اند .

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام قاسم حقیقت رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام در نشست ستاد اربعین دهلران گفت: در راستای افزایش کیفیت خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله (ع) در ایام اربعین  تعداد ۲۰۵ موکب برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در استان ایلام فعال و ساماندهی شده اند.

وی افزود: پیگیری خواسته ها و مطالبات موکب داران برای اربعین پیش رو در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام ادامه داد: با توجه به تعدد موکب های علاقه مند به خدمتگزاری زائران، بیشترین موکب ها به ترتیب مربوط به شهرهای ایلام ،مهران و دهلران هستند.

 امام جمعه شهرستان دهلران نیز در این نشست از ستاد اربعین کشور خواست بازرسانی را جهت بازدید از جاده های سطح شهرستان دهلران اعزام و مشکلات حوزه راهداری این شهرستان را احصا و مرتفع کنند.

حجت السلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران افزود: در ایام اربعین بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران اربعین از شهرستان دهلران عبور می کنند.

امام جمعه دهلران خواست در تقسیم بندی بودجه اربعین به شهرستان دهلران جهت رفع مشکلات زیر ساختی نگاه ویژه ای داشته باشند.

 معاون سیاسی فرمانداری دهلران هم گفت: در آستانه همایش بزرگ اربعین باید بتوان از همه زوایای این همایش بزرگ استفاده کرد و تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

نعمت اله حاتمی معاون سیاسی فرمانداری دهلران با تقدیر از خادمان و موکب داران ادامه داد: موکب های ثابت و سیار مستقر در مسیرهای تردد زائران باید با رعایت بهداشت، قوانین و مقررات خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهند.

وی یادآور شد: تامین یخ توسط کارخانه یخ دهلران و تلاش برای افزایش تولید آن در دستور کار قرار دارد و قرارگاه مردمی اربعین و مشارکت عموم مردم شهرستان در اربعین یک ظرفیت اجتماعی برجسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس این نشست با حضور امام جمعه دهلران، معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و معاونین و مسئولان شهرستان و موکب داران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهران به عنوان امن ترین و نزدیکترین مرز به عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

همه ساله بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مهران تردد می کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309367

مهمترین اخبار ایران و جهان: