نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 17:43

آموزش افراد بدون توجه به نیاز بازار کار آفت مراکز علمی است

شیراز- استاندار فارس گفت: آموزش افراد بدون توجه به نیاز بازار کار، یکی از آفت‌های مراکز علمی و آموزشی است که می‌بایست به صورت ویژه برای حل شدن آن تدبیر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه، بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید افزود: تمام سازمان‌ها و نهادهایی که با ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنیان گذاشته شد پر خیر و برکت بودند و هرکدام در مقطعی، کشور و انقلاب اسلامی را یاری کردند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی برای ادامه یا پایان فعالیت نهضت سوادآموزی ادامه داد: می‌بایست برای ادامه فعالیت یا پایان دادن به آن، با دقت به صورت جدی و پس از کسب نظر از کارشناسان خبره تصمیم‌گیری صورت پذیرد.

استاندار فارس، خواستار توجه بیش از پیش به مباحث پرورشی، تربیتی و اعتقادی جوانان و نوجوانان شد و گفت: کاربردی کردن دروس و افزایش بُعد هویت دینی و ملی افراد برخی از کاستی‌های گذشته را جبران خواهد کرد.

ایمانیه، بر بازنگری کلی در محتوا و روش تدریس در مدارس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی تاکید کرد و افزود: حرکت برخی از دانشگاه‌ها برای تغییر در نوع آموزش و ارتقا به دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم در دستور کار هیأت امنا و مسئولان دانشگاه‌ها باشد.

وی، خواستار آسیب شناسی مسائل و مشکلات موجود نظام آموزش و پرورش شد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی افق‌های بلندتری را هدف قرار داده که می‌بایست با توجه به آن طی طریق کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194969

مهمترین اخبار ایران و جهان: