نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 20:57

افتتاح مرکز خدمات سلامت روان جامع‌نگر برای کاهش معضل آسیب‌های اجتماعی در یاسوج

مرکز خدمات سلامت روان جامعه نگر (سراج) جهت ارائه خدمات به افراد با حمایت‌های وزارت بهداشت در مرکز کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرکز خدمات سلامت روان جامعه نگر (سراج) با حضور معاون دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

طاهره زیادلو در این مراسم گفت: رئیس جمهور ۲۶ مهر ماه بر استقرار واحدهای سراج (مرکز تخصصی ارائه خدمات سلامت روان) تاکید داشتند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پای کار آمد و امروز مورد افتتاح قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دو وزیر بهداشت و وزیر کشور در خصوص مراکز سراج پای کار هستند، گفت: تجهیزات، مکان و لجستیک این مراکز در مناطق آسیب پذیر بر عهده استانداران و فرمانداران است و منابع مالی بر عهده وزارتخانه و حوزه بهداشت است البته حوزه درمان در این خصوص هم پای کار است و سنگ تمام گذاشته است.

معاون دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ارزش مراقبت خدمات سراج جامع‌نگر و مشارکتی است و روانشناس، دو پزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی و یک مددکار رابط بین فرمانداری‌ها و استانداری در این مراکز مستقر هستند.

زیادلو خدمات دهی در مرکز سراج را رایگان دانست و گفت: وزارت بهداشت در جریان آسیب‌های اجتماعی این استان است و امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز گامی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663269

مهمترین اخبار ایران و جهان: