نیوز سیتی!
13 اسفند 1402 - 17:12

استقبال از رئیسی در کاخ ریاست جمهوری الجزایر

رئیس جمهور الجزایر در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور از سید ابراهیم رئیسی استقبال رسمی بعمل آورد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور به صورت رسمی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که در رأس هیئت عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به الجزیره سفر کرده است، استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی و گرفتن عکس یادگاری روسای جمهور ایران و الجزایر، اعضای هیئت‌های عالیرتبه دو کشور معرفی شدند.

بلافاصله پس از مراسم استقبال از رئیسی از سوی رئیس جمهور الجزایر گفتگوی خصوصی روسای جمهور دو کشور انجام خواهد شد و در ادامه نیز مذاکرات دوجانبه هیئت‌های عالیرتبه دو کشور برگزار می‌شود.

پس از این نشست نیز اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و الجزایر به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید و در پایان روسای جمهور دو کشور در نشست مطبوعاتی نتایج رایزنی‌ها و گفتگوهای دو جانبه را تشریح خواهند کرد.

رئیسی هم‌چنین صبح امروز به وقت محلی در محل یادمان شهدای انقلاب الجزایر حضور یافت و با نثار تاج گل به مقام شهدای این کشور ادای احترام کرد. این یادمان برای احترام به مقام شهدای انقلاب الجزایر که در نبرد استقلال علیه فرانسه در بیش از یک صد و سی سال مبارزه به شهادت رسیده‌اند بنا شده است.

مردم الجزایر در جنگ با استعمارگران فرانسوی با تقدیم یک میلیون شهید لقب «سرزمین یک میلیون شهید» را در میان کشورهای عربی و شمال آفریقا به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1681769

مهمترین اخبار ایران و جهان: