نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 15:41

تذکر استاندار: دسترسی واحدهای تولیدی به انرژی نباید بدون اطلاع قبلی قطع شود

استاندار خراسان رضوی در تذکری به دستگاه‌های خدمات‌رسان، تأکید کرد: دستگاه ها به هیچ عنوان حق قطع بدون‌ اطلاع قبلی دسترسی واحدهای تولیدی و دستگاه‌های مرتبط با امور اقتصادی به انرژی و راه‌های ارتباطی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری در صد و دوازدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که شنبه مورخ ۳۰ دی ماه در اتاق مشهد برگزار شد با اشاره به مصوبات جلسه پیشین این شورا با حضور رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: این جلسه با مصوبات بسیار خوبی همراه شد. با این حال پیگیری کلیه دستگاه‌های استان شرط اصلی اجرایی شدن این مصوبات است.

وی افزود: در این راستا لازم است دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری به موقع و مورد نیاز هر دستگاه اجرایی را به آن دستگاه ابلاغ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و طی تذکری به دستگاه‌های خدمات‌رسان، تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان به هیچ ‌عنوان حق قطع خودسرانه دسترسی واحدهای تولیدی و دستگاه‌های مرتبط با امور اقتصادی به انرژی و راه‌های ارتباطی را ندارند، چراکه این موضوع موجب اختلال در دسترسی و ایجاد موانع در راه تولید و فعالیت اقتصادی می‌شود. از سوی دیگر لازم است واحدها نیز نسبت به پرداخت به موقع تعهدات خود اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص دستورکار دیگر این نشست با موضوع بررسی، رفع موانع و مشکلات شهرک صنعتی کلات در ارتباط با ایجاد راه دسترسی یا ایجاد راه جایگزین برای عبور و مرور، خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم است دبیرخانه شورا این موضوع را با معاون عمرانی و دفتر فنی استانداری مکاتبه کند و تصمیم‌گیری نهایی را با توجه به طرح تفصیلی ابلاغ کنند.

وی درباره دستورکار دیگر این جلسه با موضوع ارائه پیشنهادات اصلاحی حوزه تامین انرژی، تصریح کرد: این موضوعات در شرایط مورد بحث است که با ناترازی انرژی مواجه هستیم و نیازمند مدیریت آن هستیم. در این زمینه تکالیف و مسئولیت‌های هر بخش مشخص است.

نظری همچنین در خصوص دستورکار بررسی و رفع موانع ایجاد شده تولیدکنندگان کودهای آلی خراسان رضوی پیرامون چگونگی تأمین مواد اولیه از جمله گوگرد و ارائه تضامین جدید مورد درخواست پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، تصریح کرد: هنگامی که تولیدکننده در استان وجود دارد باید تامین مواد اولیه آن توسط پالایشگاه‌های دولتی در اولویت قرار گیرد. بر این اساس لازم است با حداکثر اختیارات موجود از تولیدکنندگان حمایت شود. همچنین پیشنهاد دریافت ضمانت‌نامه‌های آسان‌ تر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص تسهیل روند صادرات سیمان از مرزهای شرقی «ارزش گمرکی فعلی، تعهدات ارزی ناشی از آن» نیز گفت: در این خصوص بایستی تا اجرایی شدن «ریال آف‌شور» صبر کنیم و اگر چالش دیگری در این خصوص به وجود آمد مورد بررسی قرار دهیم. همچنین هزینه حمل برای استان یک مزیت محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پالایش دقیق مباحث ارجاعی به این شورا توسط دبیرخانه شورا و انعکاس موضوعات مهم به جلسه شورا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643669

مهمترین اخبار ایران و جهان: