نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 14:45

رشد جامعه در گرو پرورش مادران صالح است

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه مادران و دختران در جامعه نقش کلیدی دارند، گفت: اگر مادر صالح باشد قطعا فرزند صالح تربیت می‌کند پس والاترین کار برای رشد دادن جامعه پرورش مادران صالح، مومن و باخدا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: حضرت زهرا(س) دارای بالاترین مقام و منزلت در اعتقادات اسلامی و قرآنی ما هستند یعنی بعد از پیامبر اسلام و امیرالمومنین(ع) عزیزترین موجود نزد خدا حضرت فاطمه(س) است.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: احادیث و آیات کریمه در توصیف ایشان بسیار و این مقام آنقدر بزرگ و رفیع است که شاید ما به عمق آن پی نبریم، آیات ایشان را به منزله شب قدر دانسته‌اند زیراکه همانگونه که شب قدر پنهان است قبر ایشان هم پنهان است.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که نسل‌های گذشته که به جایگاه و مقامی در پیشگاه الهی رسیدند بر اساس ارادت و معرفتی بوده که به صدیقه طاهره(س) داشتند، در طول تاریخ افراد زیادی از جمله ام‌سلمه، حضرت زینب(س)، حضرت معصومه(س) به ایشان اقتدا کردند و به درجات عالی رسیدند.

فاطمی بیان داشت: فاطمه زهرا(س) در حالی که یک موجود الهی بودند، انسانی زمینی بودند و مانند دیگر مخلوقات از پدر و مادر به دنیا آمدند و تقدیر خدا بود که این روح مقدس در کالبد جسمی زندگی کند و بعد از ۱۸ سال عمر با برکت تجربیاتی از خود به جای بگذارد تا الگویی برای بشریت باشد.

وی با بیان اینکه مادران و دختران در جامعه نقش کلیدی دارند، بیان داشت: اگر مادر صالح باشد قطعا فرزند صالح تربیت می‌کند پس والاترین کار برای رشد دادن جامعه پرورش مادران صالح، مومن و باخداست.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: معمولاً در جلسات از کرامات حضرت و آیات و احادیثی که در مورد ایشان است صحبت می‌شود و کمتر در مورد به‌ وجود آمدن ایشان که معجزه و تکرارنشدنی بود سخن گفته می‌شود.

وی ادامه داد: پنج سال از بعثت گذشته بود که بزرگان قریش بر پیامبر ظلم می‌کردند و در همان ایام حضرت جبرئیل به پیامبر وحی رساند که از همسرت جدا شو و منزلی دیگر انتخاب کن که حضرت منزل زن‌عموی خود فاطمه بنت‌ اسد را انتخاب کردند و ۴۰ روز در آن محل به عبادت پرداختند و روز چهلم به دستور خداوند روزه خود را با میوه‌های بهشتی افطار کردند و بعد نزد خدیجه رفتند که نطفه حضرت زهرا(س) تشکیل شد و ما به این خاطره می‌بالیم.

فاطمی بیان داشت: همه ناهنجاری و ناملایمات در جامعه نتیجه بی‌توجهی و عمل نکردن به دستورات دین است، بی‌تقوایی خانه‌ها را خراب می‌کند و آبروها را می‌برد.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: علمای ربانی و مرجعیت شیعه با کارنامه درخشان خود افتخار جامعه اسلامی هستند و کوتاه‌فکران که کاری از دستشان برنمی‌آید سعی در تضعیف این افراد دارند که کاری بیهوده و بی‌نتیجه است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 974369

مهمترین اخبار ایران و جهان: