نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 22:36

نهضت اشتغال باید از روستاها آغاز شود

استاندار خراسان رضوی گفت: در اجرای نهضت اشتغال باید از روستاها شروع کرد و رویکرد شناسایی طرح های اشتغال روستایی باید از پایین به بالا باشد و از هر روستا یک برنامه اشتغال ارایه شود و شناسایی طرح های اشتغال روستایی توسط دهیاران صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: طرح های اشتغال روستایی باید مبتنی بر ظرفیت و مسائل روستاها باشد و از همان ظرفیت روستا برای اشتغال روستایی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: ما به ازای هر روستا یک برنامه اشتغال خاص آن روستا را باید داشته باشیم و در خراسان رضوی در مجموع ۲۵۹۶ برنامه خلاصه یک صفحه ای از اشتغال روستایی باید شناسایی و ارائه شود.

تحقق ۳۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال سال ۱۴۰۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق شدند طبق برنامه زمانبندی ۳۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال سال ۱۴۰۲ استان را محقق کنند.

محمدامین بابایی افزود: تعهد اشتغال استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲، ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر اشتغال است که از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ درصد آن معادل ۲۲ هزار و ۵۶۳ اشتغال در حوزه خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427769

مهمترین اخبار ایران و جهان: