نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:49

آغاز راهپیمایی روز قدس در سراسر استان تهران

تهران- راهپیمایی روز قدس در سراسر استان تهران با حضور پرشور و حماسی مردم آغاز شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هم زمان با صبح جمعه و روزی که طبق اعلام ستاد انتفاضه و قدس به عنوان روز قدس اعلام شده است، راهپیمایی این روز جهانی با حضور باشکوه و گسترده مردم در شهرستان‌های استان تهران آغاز شده و در هر یک از مناطق این راهپیمایی برگزار شد.

در این مراسم مردم با در دست داشتن تصاویر و پوسترهایی از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی و نیز حمل پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه به سمت مصلی‌های نماز جمعه در حرکت هستند و در ورامین قرار است، حجت الاسلام گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح کشور در بین راهپیمایان سخنرانی کند.

حاضران در راهپیمایی روز قدس با سردادن شعارهای «مرگ بر صهیونیست»، «مرگ بر تروریست»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نفرت و انزجار خود را از صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها با مشت‌هایی گره کرده نشان دادند.

حمایت بی وقفه پردیسی ها از مقام معظم رهبری

دو سال بود، که راهپیمایی روز قدس به خاطر مسائل کرونایی با حضور مردم برگزار نمی‌شد، اما امسال و سال گذشته شاهد حرکت مردم استان از مسیرهای اعلام شده به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه بودیم.

در راهپیمایی روز قدس امسال دماوند مانند دیگر مناطق کشور همه اقشار و طیف‌های جامعه مردم و مسؤولان در کنار یکدیگر در مراسم شرکت دارند و بر اساس مشاهده خبرنگاران مهر این حضور گسترده و معنادار است.

امسال نیز راهپیمایان روزه دار پردیسی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و سردار مقاومت را گرامی داشته و بر حمایت بی وقفه از مقام معظم رهبری در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تاکید دارند..

هم‌چنین راهپیمایان پلاکاردها و پرچم‌های با مضامین محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در دست دارند.

حضور پرشور مردم لرزه بر اندام اسرائیل انداخت

رئیس ستاد انتفاضه و قدس استان تهران در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: روز قدس میعادگاه مسلمانان و آزادی خواهان جهان در دفاع از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قلمرو سرزمین‌های اسلامی است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی عنوان داشت: همان طور که می‌بینید، حضور باشکوه و گسترده مردم در این راهپیمایی لرزه به اندام اسرائیل و صهیونیست انداخته و مردم با جان و دل به حمایت از فلسطین برخاسته اند.

وی اضافه کرد: روز قدس منحصر به فلسطین نیست، اگرچه مرکز توجه در این سرزمین است اما در این روز، مظلومیت جهان اسلام و لزوم اتحاد مسلمانان، باید مورد توجه قرار گیرد و از این رو امسال راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار خواهد شد.

شعار اصلی اسلامشهری‌ها «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»

شعار اصلی راهپیمایان روز قدس اسلامشهر امسال، همچون سال‌های گذشته، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف است.

حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی ها در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس اسلامشهر مشهود است.

مردم رباط کریم نیز از صبح امروز ساعت ۱۰:۳۰ در مسیرهای راهپیمایی حاضر شده اند و از ساعت ۲۴ شب گذشته پارک خودروها از مبدا راهپیمایی رابط کریم واقع در مسجد النبی داودیه و در ادامه مسیر برگزاری راهپیمایی به سمت مصلای بزرگ امام خمینی ممنوع شده بود.

تدبیر امام راحل (ره) سبب ماندگار شدن آرمان فلسطین در اذهان شد

فرماندار رباط کریم در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قدس، دفتر خونین ایستادگی و مقاومت است که هر برگ آن، حماسه‌ای ماندگار و فریاد مظلومیت زنان، مردان و کودکان بی‌گناهی است که بی‌رحمانه در مقابل زیاده‌خواهی سردمداران استکبار قرار گرفته‌اند.

امید احمدی گفت: تدبیر امام راحل (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس باعث شد تا آرمان فلسطین همواره در اذهان مسلمانان و آزادی خواهان جهان زنده بماند و تلاش استکبار برای محو کردن این سرزمین، با شکست همراه شود.

در مسیر راهپیمایی روز قدس شهریار نیز فردی چهره شهدا و مبارزان برجسته جبهه مقاومت را نقاشی می‌کند.

پخش ماسک‌های بهداشتی در میان راهپیمایان شهریار نیز در راهپیمایی روز قدس جالب توجه است.

حضور پرشور پیشوایی ها و مردم لواسان در روز قدس

مردم مؤمن و روزه‌دار و همیشه در صحنه پیشوا، به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، مسئولان، دانشگاهیان، فرهنگیان، کارمندان و اصناف نیز امروز با حضور شکوهمند خود در راهپیمایی «روز جهانی قدس»، با شکوه‌تر از همیشه و سرشار از معنویت ماه مبارک رمضان، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ندای آزادی مسلمانان و اماکن مقدسه مسلمین را سر داده و بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید کردند.

مسیر مراسم راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس در پیشوا از ساعت ۱۰:۳۰ از مسجد امام خمینی (ره) و میدان ۹ دی به سوی حرم مطهر امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) در حال برگزاری است.

شعار نویسی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در لواسان با استقبال خانواده‌ها رو به رو شده است.

هم‌چنین حضور کودکان و رنگ‌آمیزی نقاش‌هایی از قدس و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از دیگر حاشیه‌های دیدنی راهپیمایی امروز لواسان است.

فریاد وحدت و حمایت از فلسطین در راهپیمایی بهارستان

راهپیمایی مردم ولایتمدار بخش گلستان نیز به مناسبت روز جهانی قدس از ساعت ۱۰ امروز ۲۵ فروردین ماه آغاز و برگزار شد و سخنران حجت الاسلام بهرامی نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران خواهد بود.

مردم خداجوی بهارستان راهپیمایی را از فلکه دوم گلستان به سمت مصلی نماز جمعه پی گرفتند و به دشمن نشان دادند که با وحدت و برادری کنار فلسطین هستند.

تصاویر سردار سلیمانی و عماد مغنیه در دستان راهپیمایان ورامینی

اجرای زنده سرودهای انقلابی با همراهی جوانان حاضر در راهپیمایی مردم ورامین نیز دیدنی و شنیدنی است.

راهپیمایی کنندگان در مراسم روز جهانی قدس ورامین با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند و حاضران در این راهپیمایی همچنین پلاکاردهایی با تصاویر عماد مغنیه، سردار سلیمانی و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در دست دارند.

راهپیمایی روز قدس با حضور مردم روزه دار استان تهران با شکوه و عظمتی دو چندان در دیگر شهرهای استان تهران نیز در حال برگزاری است و مردم یکپارچه ابراز می‌کنند که همواره در کنار مظلومان بالاخص فلسطین هستند و تا رسیدن به آزادی کامل در کنار آنان خواهند ماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147069

مهمترین اخبار ایران و جهان: