نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 13:41

آزادی قدس شریف به راهبرد مشترک مسلمان جهان تبدیل شده است

گمیشان- امام جمعه اهل سنت شهر خواجه نفس گمیشان با اشاره به ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم جهانی، گفت: آزادی قدس شریف به راهبرد مشترک مسلمان جهان تبدیل شده است.

حاج امانگلدی آخوند حنفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم جهانی یک تکلیف شرعی واجب بوده که خوشبختانه شاهد آن هستیم که آزادی قدس شریف به راهبرد مشترک مسلمان جهان تبدیل شده است.

امام جمعه اهل سنت شهر خواجه نفس گمیشان افزود: مزین کردن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) عاملی برای همبستگی بیشتر مسلمانان و ابراز همدردی مردم جهان با فلسطین است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم و رهبر جهان اسلام با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، نسبت به برحق بودن مبارزات مردم فلسطین و اهمیت آزادی قدس تاکید کردند.

آخوند حنفی افزود: نامگذاری این روز باعث شد جهانیان از نقشه‌های شوم و برنامه‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین آگاه شده و ابعاد جنایت‌های این رژیم در مناطق مختلف فلسطین در طول بیش از نیم قرن مبارزه آشکار شود.

امام جمعه اهل سنت شهر خواجه نفس گمیشان گفت: امروز جهان اسلام و تمامی آزادی خواهان و صلح طلبان جهان وظیفه دارند که حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142769

مهمترین اخبار ایران و جهان: