نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:48

رزمایش هوایی تایوان با جنگنده‌های مسلح «میراژ-2000»

ارتش تایوان از بیم حملات احتمالی چین قصد دارد در روزهای آتی رزمایش‌ دریایی و هوایی درسواحل جنوبی این جزیره برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش تایوان از بیم حمله محتمل چین قصد دارد در روزهای آتی رزمایش ‌دریایی وهوایی برگزار کند.

به گزارش وبگاه «رادیو تایوان» این رزمایش‌ دریایی و هوایی در سواحل جنوبی تایوان برگزار می‌شود و طی آن  تیراندازی مستقیم با موشک‌های هوا به هوا، ضد کشتی و دیگر انواع موشک انجام خواهد شد.

منابع نظامی تایوان اعلام کردند که نیروی هوایی تایوان از جنگنده‌های «میراژ-۲۰۰۰»، موشک‌های هوا به هوای «اسکای سورد» و «آمرام» استفاده خواهد کرد.

کشتی‌های نیروی دریایی تایوان نیز انواع مختلفی از موشک های ضد کشتی استفاده خواهند کرد. چهار کشتی از رده خارج شده نیز به عنوان هدف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در ادامه تنش‌های سیاسی و نظامی پکن با تایوان، وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه خبر داد که از ساعت ۹ صبح به وقت محلی، ۲۵ فروند هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های «جِی-۱۰» و «جِی-۱۶» و همچنین بمب‌افکن‌های «اچ-۶» را که در حال انجام عملیات در اطراف این جزیره بودند، شناسایی کرده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434270

مهمترین اخبار ایران و جهان: