نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 22:30

سه امتیاز و «هزار» گل برای استقلال/شاگردان نکونام «قسِر» در رفتند

تیم فوتبال استقلال که با شکست برابر سپاهان با صدر جدول فاصله گرفته بود، برابر همنام خوزستانی به پیروزی رسید و علاوه بر این که در بالای جدول شریک زردهای اصفهان شد، هزارمین گل خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران در هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی پوشان تهرانی به پایان رسید. مهرداد محمدی(۵۱) تک گل استقلال در این دیدار و هزارمین گل این تیم در تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند.

ترکیب استقلال

جواد نکونام که خیلی دستش برای انتخاب ترکیب استقلال باز نیست برای دیدار با همنام خوزستانی از بازیکنان زیر استفاده کرد:
سیدحسین حسینی، صالح حردانی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی(۶۴ جعفر سلمانی)، مهدی مهدی پور(۷۸ زبیرنیک نفس)، کوین یامگا(۷۸ ارسلان مطهری)، آرمان رمضانی، سیدابوالفضل جلالی(۷۸ سعید مهری)، آرش رضاوند(۹۰ سبحان خاقانی) .

سه امتیاز و «هزار» گل برای استقلال/شاگردان نکونام «قسِر» در رفتند
ترکیب استقلال در شروع دیدار با استقلال خوزستان

فشار مهمان روی میزبان

با وجود این که استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم خوزستانی بود اما این سفیدپوشان جنوبی بودند که در دقایق ابتدایی فشار زیادی را روی دروازه حریف وارد کردند و در یکی - دو موقعیت هم تا آستانه باز کردن دروازه سیدحسین حسینی پیش رفتند.

سه امتیاز و «هزار» گل برای استقلال/شاگردان نکونام «قسِر» در رفتند
طیبی و حسینی کاپیتان های دو تیم در مراسم ابتدای بازی

خروج آبی های میزبان از لاک

میزبان که به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار بود در ۳۰ دقیقه ابتدایی نیمه اول نتوانست فشار مداومی را روی دروازه استقلال خوزستان ایجاد کند و تنها در یک موقعیت دروازه گروسیان را تهدید کرد که ضربه مهدی پور را گلر تیم جنوبی دفع کرد. با این حال استقلال در دقایق پایانی نیمه اول از لاک خارج شد و تلاش کرد روی دروازه حریف خطرساز شود.

تساوی در نیمه اول

نیمه اول این دیدار در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که سفیدپوشان خوزستانی بیشتر از میزبان خود صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت های بیشتری را هم روی دروازه حریف خلق کردند.

سه امتیاز و «هزار» گل برای استقلال/شاگردان نکونام «قسِر» در رفتند
یامگا بعد از مصدومیت هنوز به روزهای خوبش در استقلال بازنگشته است

شروع با گل و فرار از استرس

نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که شاگردان جواد نکونام خیلی زود توانستند با زدن گل برتری از زیر فشار و استرس خارج شوند. در دقیقه ۵۱ این دیدار ارسال مهدی مهدی پور از جناح چپ با ضربه سر مهرداد محمدی همراه شد تا آبی های تهرانی به گل دست پیدا کنند.

سه امتیاز و «هزار» گل برای استقلال/شاگردان نکونام «قسِر» در رفتند
مهرداد محمدی با این ضربه سر هزارمین گل استقلال در لیگ را به ثمر رساند

هزارمین گل برای استقلال

آبی ها در دقیقه ۵۱ توانستند به گل برتری دست پیدا کنند. این گل که توسط مهرداد محمدی به ثمر رسید، هزارمین گل آبی پوشان در تاریخ بیست و سه ساله لیگ برتر محسوب می شود. محمدی که در این دیدار برای نخستین بار در ترکیب آبی پوشان قرار گرفته بود، با زدن گل هزارم استقلال نام خود را در تاریخ این باشگاه ماندگار کرد.

سه امتیاز و «هزار» گل برای استقلال/شاگردان نکونام «قسِر» در رفتند

حسینی استقلال را نگه داشت

چند دقیقه بعد از آنکه استقلال با یک گل از حریفش پیش افتاد، این فرصت برای حریف جنوبی پیش آمد که بازی را به تساوی بکشاند اما در شرایطی که کاظمی در موقعیتی تک به تک توپ را به سمت دروازه زده بود، حسینی با خروج به موقع خود اجازه باز شدن دروازه را نداد تا استقلال دوباره تحت فشار نرود.

شروع بازی دوباره تکرار شد

استقلال خوزستان که از ابتدای بازی مشخص بود نمی خواهد بازنده دیدار ورزشگاه آزادی باشد در دقایق پایانی دوباره فشار روی دروازه میزبان را زیاد کرد و حملات پرتعدادی را روی دروازه حسینی به وجود آورد اما در زدن ضربات آخر کم دقت بودند تا در نهایت بازنده شوند.

استقلال به سپاهان چسبید

شاگردان جواد نکونام که با خوش شانسی توانستند از حملات بیشتر و خطرناک تر برادر خوزستانی خود «قسِر» در رفتند و سه امتیاز بازی خانگی را گرفتند، با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان با این تیم در بالای جدول شریک شدند و با ۹ امتیاز منتظر نتایج دیدارهای دیگر این هفته خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474126

مهمترین اخبار ایران و جهان: