نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 16:29

تولید و فروش 39 هزار تُن اورانیوم در قزاقستان طی سال 2023

در دیدار رئیس جمهور قزاقستان با رئیس هیأت مدیره شرکت ملی «قز اتم پروم» اعلام شد 64 درصد کل محموله‌های اورانیوم از قزاقستان به کشورهای غربی از مسیر بین‌المللی ترانس خزر در سال ۲۰۲۳ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «میرژان یوسوپوف» رئیس هیئت مدیره شرکت ملی اتمی «قز اتم پروم» دیدار کرد.

وی در گزارشی از نتایج فعالیت‌های «قز اتم پروم» برای سال 2023 و اهداف و برنامه‌های این شرکت در کوتاه مدت و میان مدت را بررسی کرد.

رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد در پایان سال گذشته تولید و فروش فرآورده‌های اورانیوم به ترتیب بیش از 21 و 18 هزار تن بوده است.

یوسوپوف نیز در این دیدار گزارش داد: سهم حمل‌ونقل محصولات اورانیوم در مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی ترانس خزر در سال 2023 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 64 درصد کل محموله‌های اورانیوم از قزاقستان به کشورهای غربی از طریق این کریدور ترانزیتی حمل شده است.

علاوه بر این، رئیس دولت در جریان پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام گروه شرکت‌های «قز اتم پروم» و همچنین پروژه‌های مهم اجتماعی با هدف توسعه و حمایت از مناطق قرار گرفت.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین توسعه و تکمیل منابع معدنی را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه این نشست، توکایف تعدادی دستورالعمل خاص برای بهبود کارایی «قز اتم پروم» ارائه کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662970

مهمترین اخبار ایران و جهان: