نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 14:31

افتتاح بخش مکانیک خودرو هنرستان جهان پهلوان تختی

صبح امروز و با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان و در ادامه طرح سه‌شنبه های امید کارگاه مکانیک خودرو هنرستان جهان پهلوان تختی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کارگاه مکانیک خودرو هنرستان جهان پهلوان تختی واقع در ناحیه ۵ آموزش و پرورش شهر مشهد با حضور استاندار، فرماندار، شهردار مشهد و مسئولین آموزش و پرورش استان افتتاح شد. این کارگاه که با مساحتی در حدود ۶۰۰ متر مربع است و از سال ۹۷ احداث آن با بودجه‌ای تمام دولتی آغاز شده صبح امروز با نام شهید احمدی روشن افتتاح شد.

نظری استاندار خراسان رضوی در حاشیه این افتتاح اظهار کرد: تاکید ما بر این است که هنرستان‌ها به مراکز دولتی و کارخانجات نزدیک تر شوند و با همکاری بخش خصوصی در کنار آنها دانش آموزان ما در هنرستان ها مهارت آموزی بهتری داشته باشند و بخش تولید ما نیروی با کیفیت تر و بهتری را در اختیار داشته باشد. موضوع مهارت آموزی و تقویت هنرستان ها برای ما اهمیت ویژه دارد.

مسجدی، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۵ در ادامه مراسم گفت: در شهر مشهد حدود ۸۰ هزار دانش آموز و ۳۰۳ مدرسه داریم که ۲۷ مورد از آن‌ها هنرستان است. از این موارد ۲۲ مجموعه در ناحیه ۵ قرار دارد و ما به حدود ۴ هنرستان دیگر در سطح ناحیه نیاز داریم. در حال در حدود ۴۸ درصد دانش‌آموزان ما در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند و نیاز بیشتری دارند.

در ادامه این افتتاح خدادادی مدیریت توسعه و نوسازی در استان افزود به زودی و به مناسبت دهه فجر ۵۸ پروژه با بیش از ۲۶۰ کلاس درس در سطح استان افتتاح خواهد شد.

بازدید از مجموعه سالن‌های چند منظوره ورزشی و مدارس خیرساز المهدی

استاندار خراسان رضوی و همراهان در ادامه این روز به بازدید از سالن چند منظوره ورزشی و مدارس خیرساز المهدی ویژه بانوان که در منطقه محروم قرار دارد و با کمک خیرین امکانات رفاهی بی‌نظیری را برای دانش آموزان فراهم کرده است بازدید کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654470

مهمترین اخبار ایران و جهان: