نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 11:14

شرایط اسفناک آوارگان در پی تحریم‌های اقتصادی در یمن

انصارالله یمن از شمار آوارگانی خبر داد که در اردوگاه‌ها شرایط ناگواری دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، انصار الله یمن اعلام کرد که بیش از 1.2 میلیون آواره در اردوگاه‌های غیررسمی 8 سال است که در شرایط سخت بسر می برند.

شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه وابسته به انصار الله در یمن در توئیتی نوشت که یک میلیون و 239 هزار و 581 آواره متشکل از 199 هزار و 433 خانواده در هزار و 69 اردوگاه و پناهگاه غیررسمی تا پایان دسامبر زندگی می‌کنند که فاقد کمک‌های بشردوستانه مختلف و ساده ترین لوازم پناهگاه هستند.

این نهاد وابسته به انصار الله همچنین نوشت که از میان این آوارگان 618 هزار و 122 زن محروم از خدمات بهداشت عمومی و آب هستند و 193 هزار و 35 کودک زیر 5 سال از سوء تغذیه و بیماری، سرما و نبود خدمات مراقبتی رنج می برند.

شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه در یمن بیان کرد که حدود 114 هزار سالخورده در معرض خطرات زندگی در اردوگاه‌های غیررسمی و محروم از خدمات هستند.

این نهاد اشاره کرد که کمک‌های بشردوستانه در سطح نیاز آوارگان نیست زیرا آنها علاوه بر آموزش به حمایت، توانمندسازی و نیازهای دیگر نیاز دارند.

در بیانیه این نهاد آمده است که آوارگان از بیماری‌های مزمن و خطرناکی رنج می برند و به سختی به خدمات بهداشتی دست می یابند.

نهاد مذکور وابسته به انصار الله بر نیاز به تلاش‌های مشترک سازمان های عامل در یمن برای تامین نیازهای ضروری آوارگان برای جلوگیری از رنج این گروه فراموش شده، تاکید کرد.

سازمان ملل در 19 اوت شمار آوارگان در یمن را 4.3 میلیون نفر اعلام کرد که یک سوم از آنها در شرایط سخت بسر می برند و بیش از 23 میلیون نفر نیز به کمک‌های بشردوستانه و حمایت نیاز دارند.

رایزنی« گروندبرگ» با رئیس شورای ریاستی سرسپرده عربستان در یمن

رئیس شورای ریاستی حکومت وابسته به عربستان در یمن در دیدار نماینده سازمان ملل تلاش‌ها برای احیای روند صلح در این کشور را بررسی کرد.

« «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان در امور یمن، در ریاض با «رشاد العلیمی»، رئیس شورای ریاستی حکومت وابسته به عربستان در یمن دیدار و تازه‌ترین تحولات پرونده یمن و تلاش‌ها برای احیای روند صلح و پایان دادن به بحران انسانی در این کشور را بررسی کرد.

وی بر نقش سازمان ملل به عنوان ضامن راه حل عادلانه و فراگیر بحران یمن بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد و آن را ضامن تحقق آمال ملت یمن در ایجاد حکومت و تحقق برابری در حقوق شهروندی دانست.

پیش‌تر گروندبرگ با «تیم لیندرکینگ»، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن، دیدار و تلاش‌ها برای پیشبرد صلح در یمن را بررسی کرد.

طرف‌های یمنی در تمدید آتش‌بس در این کشور که از آوریل تا اکتبر سال گذشته برقرار بود ناکام مانده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 958070

مهمترین اخبار ایران و جهان: