نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 16:39

عطر امام رضا(ع) در گذر فرهنگی چهارباغ

اصفهان- در دهه کرامت حال و هوای گذر فرهنگی چهارباغ نیز به بوی عطر پرچم امام رضا(ع) معطر شد و نمایشگاهی از غرفه‌های رضوی برای خدمت‌رسانی به مردم برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها حال و هوای چهارباغ عباسی خبر از یک رویداد ویژه‌ای می‌دهد که با شور و سرور همراه شده و مهم‌تر از آن نوایی است که در سراسر این مسیر به گوش می‌رسد، «السلام علیک یا شمس الشموس یا انیس النفوس…» می‌خواهم به‌رسم کودکی‌هایم بخوانم: دوست دارم صدات کنم توهم منو صدا کنی من تو رو نگاه کنم توهم منو نگاه کنی....

همه به عشق امام رضا (ع) آمده‌اند از خادمان تا کودکان برای تجربه حس و حال فضای معنوی و به یاد امام مهربانی‌ها پا به چهارباغ گذاشته‌اند.

عطر امام رضا(ع) در گذر فرهنگی چهارباغ

بسیاری اطلاع ندارند که آستان قدس رضوی خارج از مرزهای فیزیکی حرم رضوی با کانون‌های متعدد فعالیت‌های متنوعی را ارائه می‌کند تا درمان دردهای مردم و حلال مشکلات و برطرف کردن نیازهای آنها باشد، اما حالا این نمایشگاه فرصتی است تا آنها با خدمات و فعالیت‌هایی که می‌توانند از آن بهره مناسب را ببرند آشنا شوند.

عطر امام رضا(ع) در گذر فرهنگی چهارباغ

اولین غرفه‌ای که از کنار آن عبور می‌کنیم غرفه تدارکات و پشتیبانی است که با آب‌خنک و شربت از مردم پذیرایی می‌کند. می‌نوشند و یا حسین می‌گویند و یا رضا می‌گویند و… نوای مداحی هم اشک و عزای محرم را یادآوری می‌کند.

چند قدمی جلوتر تجمع رهگذران بیشتر است. کانون‌های خدمت رضوی بر پا هستند و هر کدام بنا بر عرصه مسئولیت خود به مردم خدمت ارائه می‌کنند. بعد از گذر از غرفه‌های مشاوره و سلامت و فرهنگ و هنر و ایثار و شهادت و بانوان و خانواده به غرفه‌ای متفاوت می‌رسیم.

از نصف جهان به محضرتان عرض احترام…» می‌خواند شعری در وصف حضرت عشق، آنکه به تصویر کشیده می‌شود؛ اما خود عشق است، مگر خدمت بی‌منت به شیفتگان ضامن آهو کمتر از عشق است؟ اصلاً خود عشق است.

هر شبی که این برنامه برگزار می‌شد هربار برنامه‌های متنوع سرودخوانی و فعالیت‌های مختلف غرفه‌ها و حتی پرچم‌گردانی امام رضا برقرار می‌شد.

عطر امام رضا(ع) در گذر فرهنگی چهارباغ

پرچم سبز حرم بر دستان خادمان به چهارباغ که می‌آید، دیگر اشک امان رهگذران را می‌برد و بوسه می‌زنند، تصویرشان ثبت می‌شود، اشک می‌ریزند و دلتنگی‌هایشان را گریه می‌کنند و نوایشان ضبط می‌شود. هرکس در دلش حاجتی دارد، تکیه بر رأفت آقایی دارد… ما هم ثبت می‌کنیم تا بماند به یادگار این دیدنی‌های ماندگار.

عطر امام رضا(ع) در گذر فرهنگی چهارباغ

مصطفی حجه فروش مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در حاشیه این برنامه‌ها از استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه‌ها می‌گوید: به رسم همه ساله به منظور خدمت‌رسانی به مردم غرفه‌هایی را برپا کردند که نه تنها در گذر فرهنگی چهارباغ بلکه در اقصی نقاط استان اصفهان این غرفه‌ها در دهه کرامت برپا شده است.

وی ادامه می‌دهد: در زمینه علمی، فرهنگی، سلامت و امور حقوقی و … این غرفه‌ها ایجاد شده است و دهه کرامت یکی از دهه‌های پر کرامت است که با این برنامه‌ها مردم بتوانند از نعمت‌های صادقانه خادم یاران بهره‌مند شود.

به گزارش مهر، با لمس این کرامت‌ها و ارج نهادن به مردم باعث می‌شود تا ارزشهای اخلاقی و معیارهای اهل بیت برای مردم و حتی کودکان و نوجوانان تداعی شود تا محبت خاندان عصمت و طهارت در دل‌های آنها جوانه بزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252895

مهمترین اخبار ایران و جهان: