نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 12:12

رئیس کمیته امداد: 100 درصد مددجویان روستایی تا پایان سال صاحب خانه می‌شوند

رئیس کمیته‌ امداد گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده امسال ۴٠ هزار واحد مسکن توسط بسیج سازندگی، ١٠ هزار واحد توسط بنیاد مستضعفان و ۵ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در روستاهای کشور احداث می‌شود و تا پایان امسال در روستاها مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید مرتضی بختیاری صبح امروز در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده امسال ۴٠ هزار واحد مسکن توسط بسیج سازندگی، ١٠ هزار واحد توسط بنیاد مستضعفان و ۵ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در روستاهای کشور احداث می‌شود و تا پایان امسال در روستاها مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت.

رئیس کمیته‌ امداد با اشاره به اقدامات این نهاد در استان چهارمحال و بختیاری افزود: یک‌هزار و ٩٧۶ فرزند یتیم و ۴ هزار و ٨٢٠ فرزند محسنین در چهارمحال و بختیاری تحت حمایت هستند که ١٩ هزار و ۴٠ حامی از این فرزندان حمایت می‌کنند. 

بختیاری ادامه داد: طی سال ١۴٠٠ مردم استان با وجود تمامی مشکلات اقتصادی ۵٣ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به حساب فرزندان ایتام و محسنین واریز کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد. 

رئیس کمیته‌ امداد افزود: در سال ١۴٠١ نیز میزان کمک‌های حامیان به فرزندان معنوی خود به ۶٣ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان افزایش یافته است که نشان‌دهنده ایثار مردم این استان دارد. 

وی اضافه کرد: مجموع درآمدهای نقدی و غیرنقدی استان چهارمحال و بختیاری در سال ١۴٠٠، ١۵١ میلیارد و ١٠٧ میلیون تومان بوده است که این میزان در سال ١۴٠١ به ١٩٢ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بختیاری با اشاره موفقیت استان در اجرای طرح‌های اشتغال، ادامه داد: در سال ١۴٠١ سهم اشتغال استان هشت هزار و ۴۸۱ فرصت شغلی بوده که با اعتباری بالغ بر ۴٧٠ میلیارد تومان اجرا شده است.

رئیس کمیته‌ امداد بیان کرد: ١٩ هزار و ۴٠٩ دانش‌آموز و یک‌هزار و ١۴٩ دانشجو در استان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که از این تعداد ١۵٣ نفر نخبه هستند. 

بختیاری عنوان کرد: ١٧١ مرکز نیکوکاری در چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد ۶١ مرکز در مساجد و ۵١ مرکز نیکوکاری تخصصی هستند. 

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید ۵٠٠ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که ۵٠ درصد از این تعداد غیرمددجو هستند.

نقش موثر کمیته امداد در محرومیت‌زدایی

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: کمیته‌ امداد در هم‌ترازی ناهم‌ترازی‌ها و محرومیت‌زدایی نقش بسیار موثری داشته است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مناطق محروم گام‌های محکمی برداشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین زمین برای ساخت مسکن شهری در استان اعلام آمادگی می‌کنیم، افزود: همچنین در پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی نقش خواهیم داشت و با برگزاری نمایشگاه برای فروش محصولات و خرید اقلام تولیدی سعی می‌کنیم خانواده‌های تحت پوشش را به مرز خودکفایی برسانیم.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252307

مهمترین اخبار ایران و جهان: