نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:42

مراسم بزرگداشت شهید کامیاب در حرم مطهر رضوی برگزارشد

مشهد ـ مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهادت حجت الاسلام سید رضا کامیاب در جوار ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهادت حجت الاسلام سید رضا کامیاب با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولین فرهنگی و اجرایی، روحانیون، خادمین، زائرین و مجاورین بارگاه منور امام رضا (ع) در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد.

شهید کامیاب یک روحانی مجاهد و مردمی بود

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار در این مراسم با اشاره به جایگاه والای مقام شهید در فرهنگ اسلامی اظهار کرد: شهید کامیاب یک روحانی مبارز، انقلابی، خدوم و مخلص بود که در راستای اهداف و پاسداری از دین تلاش بسیاری کرد.

وی با بیان اینکه خدمت به دین، فداکاری و ایثار و مردمی بودن از خصوصیات روحانیت اصیل شیعه است و شهید کامیاب مصداق اینگونه روحانیت بود، خاطرنشان کرد: علما وارثان پیامبران هستند بنابراین خدمت به دین، هدایت مردم و خدمت به جامعه از مهمترین وظایف روحانیت است و بایستی در راستای تحقق اهداف پیامبران تلاش کنند.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان اینکه شهدا دانش آموختگان مکتب عاشورا هستند، ادامه داد: جهاد، مبارزه با ظلم و ستم و استکبار ستیزی روش اولیای الهی و اهل بیت (ع) بوده است و شهادت از دیدگاه این بزرگواران هنگامه بشارت است.

خطیب این مراسم با اشاره به اینکه اسلام از جانب منافقین آسیب‌های زیادی دیده است، ابراز کرد: بنابه آیات و روایات دینی انسان بایستی با تقوی الهی در برابر منافقین مقاومت کند.

وی با بیان اینکه شهید کامیاب با سخنرانی‌های روشنگرانه و حماسی مأموریت‌های سنگین و خطیری را انجام می‌داد، گفت: این عالم مجاهد در سال ۱۳۴۷ در منطقه زلزله زده کاخک از نزدیک با رهبر معظم انقلاب آشنا و این آشنایی موجب آغاز فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی ایشان در راستای پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: این شهید مجاهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان به فعالیت خود در این مسیر ادامه داد و به افشای ضد انقلاب و منافقین پرداخت.

وی افزود: شهید کامیاب در انتخابات میان دوره‌ای دوم مرداد ماه سال ۱۳۶۰ شرکت کرد و با رأی قاطع مردم مشهد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزیده شد و سرانجام در روز هشتم مرداد ماه همان سال در حالی که از دفتر حزب جمهوری اسلامی خراسان عازم منزل بود توسط منافقین کور دل ترور و به مقام رفیع شهادت نائل شد.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان مصطفی احمدی و جواد نجاتیان و مرثیه خوانی امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت (ع) دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421195

مهمترین اخبار ایران و جهان: