نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 15:29

لزوم تمکین به قانون در برگزاری انتخابات به‌موقع‌ اتاق ایران

یک فعال اقتصادی با بیان اینکه برای خاتمه حاشیه‌‌های پیش‌آمده در اتاق ایران بعد از برگزاری انتخابات خرداد اتاق، باید قانون را پذیرفت، گفت: بهتر است انتخابات اتاق بازرگانی ایران برای انتخاب رئیس اتاق در موعد مقرر برگزار شود.

حمید صافدل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در 5 سال گذشته و بعد از برگزاری 2 انتخابات اخیر هیات رئیسه، اتاق بازرگانی درگیر کش و قوس‌های بی‌مورد‌ شده است که در شرایط خاص اقتصادی این درگیری‌ها بیش از همه موجب ضرر برای فعالان اقتصادی شده است.

این فعال اقتصادی بیان داشت: اتاق بازرگانی ایران به عنوان یک نهاد و مجموعه باید مدافع منافع ملی و هدایت‌گر بخش خصوصی باشد، اما اتفاقاتی که بعد از برگزاری انتخابات دوره قبل و دوره جدید افتاد، مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است. 

وی اظهار داشت: در دور قبلی انتخابات که پنج سال پیش برگزار شد دعوای درون‌نهادی شکل گرفت و در دور جدید انتخابات که خرداد‌ماه امسال برگزار شد دعوای بین مجموعه اتاق و دولت شکل گرفت‌ که اگر از ابتدا تدبیر خوبی در شکل برگزاری انتخابات انجام می‌شد و نهادهای ذیربط به چالش‌های آیین‌امه به موقع رسیدگی می‌کردند چالشی که متوجه یک فرد بود تبدیل به چالش ناخواسته بین دولت و نهاد بخشی خصوصی نمی‌شد. 

عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه از همان ابتدا تدبیر خوبی در شکل برگزاری انتخابات صورت نگرفت، بیان داشت: بنابراین برای خاتمه مسائل پیش آمده باید قانون را بپذیریم اگر مرجع رسیدگی کننده به این دعوا دستگاه قضایی است بنابراین همه باید به رای دستگاه قضا تمکین کنند. 

این فعال اقتصادی بیان داشت: اما اگر مانند مسائلی که چهار - پنج سال پیش در مورد انتخابات اتاق بازرگانی پیش آمد و در نهایت دستگاه قضایی پذیرفت اتاق، قانون خاص خودش را دارد و عالی‌ترین مرجعی که می‌تواند نسبت به اتاق نظر بدهد هیات عالی نظارت که ترکیبی از نمایندگان بخش خصوصی و دولت است و بهتر است پرونده این موضوعات در آن مسیر هدایت شود، درواقع مرجع قضایی در مورد رسیدگی به مسائل پیش آمده از خودش سلب صلاحیت کرده است. 

وی با بیان اینکه پیرو اتفاقات اخیر اتاق ایران کارکرد اصلی خودش را از دست داده است، گفت: این در حالی است که اتاق بازرگانی در شرایط سخت اقتصادی و تحریم می‌توانست کمک کار خوبی برای دولت باشد. 

این فعال اقتصادی بیان داشت: برای رفع مسائل و مشکلات که بعد از برگزاری انتخابات اتاق ایران ایجاد شد، باید به قانون تمکین کرد و قانون را بپذیریم و لذا بهتر است انتخابات اتاق بازرگانی (انتخاب رئیس اتاق) در موعد مقرر برگزار شود.  

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632095

مهمترین اخبار ایران و جهان: