نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 15:00

معاونت آموزش ابتدایی ایلام مقام اول را در ثبت نام پایه اول کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: معاونت آموزش ابتدایی این اداره کل توانسته مقام اول ثبت نام از دانش آموزان پایه اول را در سطح کشور کسب کند.

علی درویشی مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: معاونت آموزش ابتدایی این اداره کل توانسته مقام اول ثبت نام از دانش آموزان پایه اول را در سطح کشور کسب کند و کارگاه توانمند سازی برای ۲ هزار نفر از معلمان در قالب طرح شهید همت برگزار همچنین شناسایی کودکان باقیمانده از تحصیل و جذب ۷۷ نفر از آنها به مدارس انجام شده است.

وی درباره عملکرد معاونت آموزش متوسطه افزود: بیش از ۲۰ رتبه کشوری در جشنواره‌ها، مسابقات کشوری و ارزیابی عملکرد سرگروه‌های آموزشی دوره متوسط کسب شده همچنین راهیابی ۱۲ اثر از ۱۶ اثر هنرستان‌های استان به مرحله کشوری جشنواره ملی الف و انتخاب ۲ اثر در جمع ۱۲ اثر برگزیده کشور صورت گرفته و جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور ۳ هزار دانش آموز و راهیابی ۶۷ نفر به مرحله کشوری و انتخاب ۲ نفر به عنوان برگزیده کشوری انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: مشارکت ۳۳۰۰ نفر از فرهنگیان دانش آموزان در جشنواره پرسش مهر و کسب ۵۰ رتبه برتر و برگزیده کشوری و مراسم جشن تکلیف برای ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان در سطح استان برگزار شده همچنین تشکیل گروه‌های جهادی مشاوران استان در جهت شناسایی و رفع اختلالات و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و تجهیز اماکن فرهنگی تربیتی و اختصاص ۲۳ هکتار زمین جهت ساخت اردوگاه کشوری دانش آموزی از عملکرد حوزه معاونت پرورشی می‌باشد.

وی در خصوص عملکرد حوزه معاونت سوادآموزی توضیح داد: در مجموع ۳ دوره سوادآموزی رشد ۱۹ درصدی جذب سوادآموز همچنین تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف کمی برنامه‌های سوادآموزی در دوره‌های انتقال- تحکیم با پوشش ۲ و ۷۷۶ نفر داشتیم و پالایش اطلاعات اسمی سطح سواد بیش از ۱۳ هزار نفر انجام شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بیان کرد: ۶ مرکز جدید سنجش نوآموزان در سطح استان راه‌اندازی و افزایش ۱۰۰ درصدی مشارکت و کسب ۱۲ مقام برتر کشور در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی همچنین افزایش ۵۰ درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مقطع متوسطه دوم از عملکرد اداره آموزش و پرورش استثنایی می‌باشد.

وی درباره عملکرد حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت گفت: ۲۷ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی احداث شده و ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان در مسابقات ورزشی مشارکت داشتند و ۵ عنوان قهرمانی در سطح کشور کسب شده همچنین ۷ اتاق بهداشت در سطح مدارس استان افتتاح شده است.

درویشی در خصوص عملکرد معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی افزود: افزایش ۸۰ درصدی اقدام پژوهی در سطح مدارس استان و جذب استخدام ۳۵۷ نفر داوطلبان آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی همچنین ۱۰۰ واحد فضای آموزشی ساماندهی و بازسازی شده و مراکز اقامتی و رفاهی فرهنگیان تجهیز و راه‌اندازی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزی به مقدار ۵۷ میلیارد ریال خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ۹۵۰ واحد آموزشی به شبکه اینترنت اتصال و ۲۰ درصد کلاس‌های آموزشی هوشمند سازی شده همچنین روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در بین دستگاه‌های اجرایی رتبه اول را کسب کرده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499407

مهمترین اخبار ایران و جهان: