نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 00:07

بیمارستان صحرایی در مرز تمرچین مستقر شد

ارومیه - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا گفت: بیمارستان مجهز صحرایی ارتش در مرز تمرچین مستقر شده است که از امکانات کامل بهداشتی و درمانی برای زائران اربعین برخوردار است.

سرتیپ علی حاجیلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت و امکانات موکب مستقر ارتش در مرز تمرچین گفت: ظرفیت قابل توجهی از امکانات ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله ۱۶۵ هکتار از اراضی پادگان جلدیان پیرانشهر در اختیار موکب‌داران شمال غرب قرار داده شده و تمهیداتی برای پارک خودروهای زائرین در قالب ۲۵ هکتار از اراضی پادگان پیرانشهر با همکاری شهرداری‌های شهرهای استان آذربایجان‌غربی، در نظر گرفته شده است که ظرفیتی بالغ بر ۵۰ هزار خودرو را دارد.

وی افزود: در حوزه بهداشتی و درمانی، بیمارستان مجهز صحرایی ارتش در مرز تمرچین مستقر شده است که از امکانات کامل بهداشتی و درمانی برای زائران اربعین برخوردار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا گفت: موکب مدافعان حریم امامت و ولایت نزاجا شامل مجموعه‌هایی از امکانات رفاهی و خدماتی بوده که امکان استفاده و بهره مندی از وعده‌های غذایی که شامل (صبحانه، نهار، شام)، استراحت زائرین در دو مجموعه‌ی مستقل خواهران و برادران زوار که ظرفیتی بیش از دوهزار نفر میسر شده است.

سرتیپ حاجیلو با بیان اینکه تیم‌های سیار تعمیر خودروهای سبک در این مرز تعبیه شده است، تصریح کرد: در صورت بروز اشکال و نقص فنی در خودروهای زائران اکیپ‌های تعمیراتی خودرو سیار، با تمامی امکانات و تجهیزات درصدد تعمیر خودروها بر می‌آیند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم فرهنگی موکب مدافعان حریم امامت و ولایت گفت: مراسم فرهنگی شامل سخنرانی و عزاداری، در خصوص ۸ سال دفاع مقدس و همینطور عزاداری اربعین با حضور اساتید و روحانیون مجرب و برتر، برای زائران اباعبدالله حسین (ع) برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470395

مهمترین اخبار ایران و جهان: