نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 11:33

مرزهای خوزستان بالغ بر 2 میلیون تردد را ثبت کردند

مرزهای استان خوزستان از ابتدای ماه صفرتا کنون بیش از 2 میلیون تردد را به ثبت رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تا پایان روز گذشته یکشنبه ۱۲ شهریورماه، بالغ بر ۲۹۷ هزار ۶۱۴ شهروند کشورمان از پایانه مرزی چذابه به اجتماع بزرگ اربعین پیوستند.

همچنین ۱۶۵ هزار و ۳۶۶ نفر از این تعداد، پس از انجام مناسک زیارت، از این پایانه برای بازگشت به کشور استفاده کرده‌اند.

در این فرآیند، بالغ بر ۱۵۴ هزار ۶۳۱ تبعه نیز از این گذرگاه مرزی وارد خاک عراق شده و بالغ بر پنج هزار و ۲۹۸ تن از اتباع از طریق مرز چزابه به کشور بازگشته‌اند.

 مجموع ترددهای به ثبت رسیده در پایانه مرزی چذابه، ۶۲۲ هزار و ۹۰۹ تن بوده است.

دیگر مرز استان خوزستان، شلمچه است که تا پایان روز گذشته، بیش از یک میلیون و ۳۶۸ هزار  ۹۸۹ تردد را به ثبت رسانده است.

بالغ بر ۸۱۷ هزار و۶۲۲ شهروند کشورمان، از پایانه شلمچه برای حضور در عتبه مقدس کشور عراق بهره جسته‌اند که بالغ بر ۴۷۷ هزار و ۷۵۵ تن از این تعداد، به کشور بازگشته‌اند.

این مرز تنها قادر به پذیرش اتباع مقیم کشورمان است، بر همین اساس، تعداد این دسته از زائران که مرز شلمچه را برای تردد انتخاب کرده‌اند، تا روز گذشته به ۵۶ هزار ۷۷۸ تن رسیده است و تعداد ۱۶ هزارو ۸۳۴ تن نیز به کشور بازگشته‌اند.

در مجموع، دو مرز استان خوزستان، بیش از یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۹۸ تردد را به ثبت رساند‌ه‌اند.

تعداد اتباعی که از دو مرز خوزستان وارد خاک عراق شده‌اند، ۲۱۱ هزار و ۴۰۹ تن بوده که ۲۲ هزار و ۱۳۲ تن از این تعداد به کشور بازگشته‌اند.

همچنین تعداد یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۳۶ تن از شهروندان کشورمان، مرزهای خوزستان را برای زیارت عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند که تعداد ۶۴۳ هزار و ۱۲۱  تن از این تعداد، به کشور بازگشته‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484551

مهمترین اخبار ایران و جهان: