نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 13:45

زائران رضوی میهمان جشن و سرور ماه رجب و ولادت امام باقر(ع)

همزمان با آغاز ماه رجب و سالروز ولادت امام محمد باقر(ع)، حرم رضوی غرق سرور است و زائران امام هشتم(ع) در ویژه‌برنامه هایی که آستان قدس به مناسبت این ایام خجسته تدارک دیده شرکت می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این برنامه‌ها که به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اجرایی شده بود، همزمان با نخستین شب ماه رجب المرجب و شب میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت آغاز شد.

شعرخوانی و مدیحه‌سرایی ذاکران در شب میلاد امام باقر (ع)

برنامه محوری این شب، مراسم باشکوهی بود که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد و با قرائت زیارت امین الله، مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت (ع)، حاج صادق آهنگران، رضا قانع و مهدی سروری همراه بود. در این مراسم همچنین سید روح‌الله موید شاعر آئینی اهل بیت (ع) ابیاتی را در وصف حضرت امام محمد باقر (ع) برای حاضران قرائت کرد.

مرور توصیه‌های امام باقر و قرائت زیارت‌نامه مخصوص

در این ویژه برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد نیز به تبیین برخی از فرمایشات و سفارشات امام باقر (ع) پرداخت و گفت: غنیمت شمردن فرصت عمر و استفاده از این سرمایه بزرگ برای نزدیکتر شدن انسان به خدا، از توصیه‌های مهم آن امام است که هم برای خودشان و هم همگان داشته‌اند.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: دوری از حرص و طمع و روی آوردن به قناعت نیز از دیگر توصیه‌های امام باقر (ع) به شیعیان است که همه ما باید در زندگی فردی و اجتماعی به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: امام باقر (ع) همچنین به شیعیان خود سفارش کرده‌اند که در هنگام پیش آمدن سختی‌ها برای حل آن یا از دانش خود استفاده کند و یا از دانش اهل علم بهره ببرد.

در پایان این مراسم، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام محمد باقر (ع) به ساحت مقدس این امام بزرگوار عرض ارادت کردند.

تبریک و شادباش روز ولادت

برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت این ایام، امروز همزمان با سالروز ولادت امام باقر (ع) و نخستین روز ماه رجب نیز ادامه یافت. از صبح امروز زائران رضوی با حضور در صحن‌هایی که به شکل ویژه‌ای گل‌آرایی شده بود، آغاز ماه رجب را جشن گرفتند و ولادت حضرت باقرالعلوم (ع) را به امام رئوفشان تبریک گفتند.

ویژه برنامه امروز نیز از ساعت ۱۰ صبح در رواق امام خمینی (ره) آغاز شد و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در وصف ویژگی‌های بارز امام باقر (ع) و همچنین برکات ماه رجب نکاتی را مطرح کرد. شعرخوانی آئینی توسط رضا رحیمی عنبران، مدیحه‌سرایی با نوای هادی الهی و اجرای برنامه توسط گرود سرود گلدسته‌های حرم، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992707

مهمترین اخبار ایران و جهان: