نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 18:23

خط ویژه| حمایت ویژه BBC از حسین سلاح ورزی

به نظر شما چرا رسانه های معاند برای حضور چنین فردی در یک بخش مهم اقتصادی، اینقدر خود را به آب و آتش می زنند؟!

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

حمایت ویژه BBC و حزب کارگزاران از حسین سلاح ورزی

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت: «در ایران گزارش‌های ضدونقیض از کناره‌گیری حسین سلاح‌ورزی رئیس منتخب اتاق بازرگانی منتشر شده است. آقای سلاح‌ورزی هفته گذشته به ریاست اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد. ایرنا، خبرگزاری رسمی گزارش کرد او پس از افزایش فشارها کناره‌گیری کرده است. خبرگزاری ایسنا هم گزارش داده «پس از آن اسنادی از سوی سایت‌های مختلف منتشر شد که نشان می‌داد مراجع امنیتی صلاحیت وی را تایید نکرده بودند که در نهایت امروز اعلام شد که سلاح ورزی از ریاست اتاق ایران کنار رفته است». اما وب‌سایت اتاق بازرگانی ایران با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «حسین سلاح ورزی رئیس اتاق ایران به همراه شش عضو دیگر هیات رئیسه با پشتوانه رأی قاطع نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.» «او برغم برخی خبرسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها، رئیس اتاق ایران مشغول انجام مأموریت‌ها و وظایف معمول ریاست پارلمان بخش خصوصی است.» اقتصادآنلاین از قول آقای سلاح‌ورزی استعفا را تکذیب و از قول او نوشت که امروز در محل کارش حاضر شده و استعفا هم نداده است. »

همزمان با بی بی سی، روزنامه سازندگی- ارگان حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «ایستاده در اتاق» نوشت:«حسین سلاح ورزی همچنان رئیس اتاق ایران است...چرا ماندن او به سود دولت و بخش خصوصی است؟»

همصدایی بی بی سی فارسی و جریان غربگرا در دفاع از سلاح ورزی، قابل تأمل است. لازم به ذکر است که براساس اسناد موجود و نامه مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌ بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی در مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ با موضوع «نتیجه استعلام» اسامی ۲۵ نفر برای شرکت در انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی بلامانع اعلام می‌شود و در همین نامه ذکر می شود که با بررسی های به عمل آمده با عضویت حسین سلاح ورزی به عنوان نامزد انتخابات هئیت رئیسه اتاق بازگانی مخالفت می شود.

براساس مستندات موجود، این ادعا که نظر وزارت اطلاعات درباره رد صلاحیت‌ها اخذ نشده، صحیح نیست. انتظار آن است که درخصوص برگزاری غیرقانونی انتخابات اتاق بازرگانی ایران و حضور فرد رد صلاحیت شده در این انتخابات، برخورد قاطعی صورت گیرد.

گفتنی است شبکه اینترنشنال نیز برای چندمین بار به صورت ویژه از حضور این فرد در اتاق بازرگانی دفاع کرده است. به نظر شما چرا رسانه های معاند برای حضور چنین فردی در یک بخش مهم اقتصادی، اینقدر خود را به آب و آتش می زنند؟!

 

تلاش حامیان آشوب های ۱۴۰۱ با اسم رمز «شکاف جنسیتی»

یکی از بخش های اصلی آشوب های ۱۴۰۱ و به عبارتی یکی از اجزای اصلی جنگ ترکیبی در سال گذشته، تمرکز دشمن و دنباله های داخلی آن بر گسل جنسیتی بود.

این کارویژه هنوز از روی میز دشمن کنار نرفته و تحرکات رسانه های معاند حاکی از آن است که برای تحریک این گسل، اقداماتی در حال انجام است. یکی از مصادیق در این خصوص، بازنشر و ضریب دادن به گزارش یک روزنامه غربگرا توسط شبکه تروریستی اینترنشنال است.

در همین رابطه روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «ایران در رتبه ۱۴۳» نوشته است:«ایران در قعر جدول شاخص شکاف جنسیتی؛ بعد از پاکستان و قبل از الجزایر. از بین ۱۴۶ کشوری که این شاخص در آنها بررسی شده است، ایران از آخر، چهارم شد و در جایگاه ۱۴۳ مانند پارسال باقی ماند. مجمع جهانی اقتصاد، هرسال تلاش کشورها برای رسیدن به دستمزد برابر، ایجاد فرصت آموزشی یکسان برای تمام جنسیت‏ها و توانمندسازی سیاسی برای زنان را در قالب گزارش جهانی شکاف جنسیت می‏سنجد. نتایج این گزارش که در ماه جاری میلادی منتشر شده است، نشان می‏دهد که نمره ایران در دستیابی به برابری جنسیتی، ۵۷۵ هزارم شده و دو هزارم از نمره پارسالش کمتر است. علت درجا زدن ایران چیست؟».

گزارش مذکور دقیقا در راستای عملیات روانی غرب علیه «ایرانِ اسلامی» تهیه شده است. این در حالی است که کشورهای غربی در تضییع و پایمال کردن حقوق زنان رکورددار بوده و کارنامه سیاهی در این خصوص بر جای گذاشته اند.

در مسئله حقوق زنان، ایران نسبت به غرب طلبکار است و این دولت های غربی هستند که باید درباره پایمال کردن حقوق زنان پاسخگو باشند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315795

مهمترین اخبار ایران و جهان: