نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 12:31

بزرگترین تامین‌کننده تراشه اپل هک شد

شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان که بزرگترین تأمین‌کننده تراشه اپل است، پس از باج‌خواهی گروه مجرم سایبری، تایید کرد که این شرکت هک شده است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، غول نیمه‌رسانای تایوانی (TSMC) تایید کرد که یکی از تامین کنندگان سخت افزارش هک شده و اطلاعات آن به سرقت رفته است.

تایید این نقض پس از آن صورت گرفت که مجرمان سایبری روز پنجشنبه ادعا کردند این شرکت قربانی شده و ۷۰ میلیون دلار باج از این شرکت نیمه‌رسانا مطالبه کردند.

هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که این شرکت یا تامین‌کننده سخت‌افزارش، برنامه‌ای برای پرداخت به هکرها داشته باشند. شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان و تامین‌کننده کلیدی اپل، ادعا می‌کند که هک هیچ تأثیری بر عملیات آن نداشته و اطلاعات مشتریان خود را به خطر نمی‌اندازد.

در بیانیه این شرکت آمده که محتوای فاش شده عمدتاً شامل آماده سازی نصب سیستم بود که شرکت به عنوان تنظیمات پیش فرض در اختیار مشتریان قرار داد. این شرکت از مشتریانی که ممکن است نامشان در اطلاعات فاش شده باشد عذرخواهی کرد.

لاک‌بیت نام گروهی است که مسئولیت هک تامین‌کننده شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان را بر عهده می‌گیرد. به گفته مقامات امنیت سایبری ایالات متحده، باج‌افزار لاک‌بیت پرکاربردترین باج‌افزار در سال 2022 در سراسر جهان بود.

جان دی ماجیو، یکی از مدیران شرکت امنیتی آنالیست1 گفت که هکرها احتمالاً داده های سرقت شده را منتشر می کنند یا اگر این شرکت از مذاکره در مورد باج امتناع کند، آنها را می فروشند.

صنعت تراشه‌های تایوان برای زنجیره تامین سخت‌افزار جهانی بسیار حیاتی است و هرگونه حمله سایبری، آن را به نگرانی مقامات دولتی و مدیران تجاری در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، پیش از این یک حمله باج‌افزار در سال 2020 به شرکت انرژی دولتی تایوان به طور موقت توانایی برخی از مشتریان را برای پرداخت هزینه گاز با کارت‌های شرکت مختل کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1321651

مهمترین اخبار ایران و جهان: