نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 02:30

تمرین استقرار در سواحل چین توسط نیروهای مسلح تایوان

یک مقام نظامی تایوان روز پنجشنبه از تمرین شبیه‌سازی استقرار نیروهای این کشور در سواحل چین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی تایوان روز پنجشنبه گفت که تمرین  شبیه سازی استقرار در ساحل نظامی چین در روز پنجشنبه در «کائوسیونگ» انجام شد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد، ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. 

به گزارش وبگاه «فوکوس تایوان» این مقام نظامی تایوان اظهار داشت که این تمرین نیروهای مسلح تایوان را قادر می‌کند ساخت مکان های مورد استفاده برای استقرار واحدهای دفاعی را بررسی کنند.

به گفته این مقام، این مانور در ساحل «سیژیوان» انجام شد، زیرا به عنوان نقطه فرود بالقوه برای نیروهای چینی در صورت حمله به تایوان ذکر شده است.

این تمرین با اعزام سه کشتی‌های آبی-خاکی «ای ای وی-۷» با پوشش عایق‌های رزمی برگزارشد. در این تمرین یگان‌های مین روبی تایوان نیز پاکسازی مین از منطقه را اجرا کردند.

ارتش چین اخیرا در راستای تقویت خطوط مرزی با تایوان شمار نامشخصی خودروهای زرهی را در سواحل خود نزدیک یک جزیره تایوان مستقر کرد.

وبگاه «جینز دیفنس» نوشت که شمار نامشخصی از خودروهای زرهی جدید ارتش چین در شرق «گوانگ دونگ» ۱۰ کیلومتری جزایر «کینمن» درتنگه  تایوان مستقر است  و در صورت درگیری به سرعت وارد عمل می‌شوند.

وزارت دفاع جزیره تایوان چندی قبل از برگزاری رزمایشی با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین به این جزیره خبر داد. ارتش تایوان در این رزمایش شبیه سازی حمله نیروهای دشمن فرضی را به طورهمزمان در سه ساحل برگزار کرد.

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره هشدار داده و گفته است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589951

مهمترین اخبار ایران و جهان: