نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 16:25

روابط سیاسی و بازرگانی محور دیدار مقامات ازبکستان و انگلستان

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و مقامات ارشد انگلستان در چارچوب دیداری در شهر «لندن» چگونگی و چشم انداز توسعه روابط سیاسی و بازرگانی را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بابر عثمان‌اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «لئو دوچرتی» معاون وزیر امور خارجه انگلستان، «اندرو مک کوبری» نماینده ویژه نخست وزیر انگلستان در امور افغانستان و «کارن بردلی» رئیس گروه انگلستان در اتحادیه بین پارلمانی، نماینده حزب محافظه‌کار پارلمان انگلستان در چارچوب دیداری در شهر «لندن» چگونگی و چشم انداز توسعه روابط سیاسی و بازرگانی را بررسی کردند.

در این مذاکرات چگونگی و چشم انداز توسعه روابط سیاسی، بین پارلمانی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بر سیر مثبت مشاهده شده در سال‌های اخیر در روابط ازبکستان و انگلستان تاکید و طرفین علاقه متقابل را برای ارتقای گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه به سطح کیفی جدیدی ابراز کردند.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است. مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2022 میلادی در سطح 203 میلیون و 200 هزار دلار قرار گرفته است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599077

مهمترین اخبار ایران و جهان: