نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 11:31

اجمالی/ مرکز رصد، برنامه ریزی و ارزیابی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مرکز رصد، برنامه ریزی و ارزیابی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر سیاست نگاری و تدوین راهبردها و اسناد لازم که از وظایف اصلی آن است، رصد و دیده بانی و شناخت اولویت ها در حوزه علم و فناوری است.

وی تصریح کرد: این امر لازم جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نظارت و بازرسی فرهنگی و اثرسنجی فرهنگی در حوزه مصوبات باید انجام شود و مرکزی در این زمینه راه اندازی شده است .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رصدخانه های فرهنگی و علمی در کشور  به راه افتاده و حدود 40 رصد خانه فرهنگی در کشور ایجاد شده است.

خسروپناه ادامه داد: این مراکز در حوزه علم و فناوری و فرهنگ رصد و فعالیت دارند و نیازها، مسأله ها ،معضلات و اولویت ها را شناسایی می کنند.

وی تصریح کرد: ستادی به نام مرکز رصد، برنامه ریزی و ارزیابی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی کرده ایم که مجموعه دستاوردها را از دستگاه های مختلف دریافت و تجزیه و تحلیل می کنند و بر اساس آن، اسناد نوشته می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس این برنامه ریزی‌ها، اولویت ها و کار رصدی که انجام می شود، راهبری و هدایتگری دستگاه ها صورت می گیرد و فرآیند 14 مرحله ای را هم تعریف کرده ایم که از شناخت اولویت ها آغاز می‌شود و تا بحث اثرسنجی و اثربخشی پیش می‌رود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267933

مهمترین اخبار ایران و جهان: