نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 12:21

برگزاری نشست «دلگذشت سروها» در سمنان

نشست «دلگذشت سروها» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نشست «دلگذشت سروها» به همت واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به‌صورت حضوری و مجازی در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

تقی مرادی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدرس دانشگاه ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس از حضور در جمع کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با قشر مهم جامعه سروکار دارند، ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار کرد: قم صرف اینکه مرقد مطهر باشد مرکزی برای ارائه تمام فرمایشاتی است که ائمه بیان کردند و ملجأیی شده برای تمام جهانیان که درس نورانی اسلام را فرا می‌گیرند و در جهان گسترش می‌دهند و هرکس بتواند حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.

میهمان نشست دلگذشت سروها با بیان این‌که آزادسازی خرمشهر یک فتح بزرگ در دوران دفاع مقدس است، افزود: در سوم خرداد حرکت بزرگی در دفاع مقدس اتفاق افتاد و این پیروزی تاریخی را باید به یکدیگر تبریک گفت.

مرادی با تشریح عملیات بیت‌المقدس و چرایی حمله عراق به ایران، اقدامات صدام پس از قرارداد ۱۹۷۵ و... اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس با همت، اراده و توکل بر خداوند تبارک و تعالی و به یاری‌اش توانستیم در جنگ پیروز شویم؛ اما نکته اینجاست که امروز ما خرمشهرها در پیش داریم و ۲۲۰ هزار شهید در دفاع مقدس هرچه که در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و این مایه مباهات و افتخار ماست و امروز دشمن با توان و تکنیک بیش‌تر وارد عمل شده و تا به امروز ۱۱ عملیات دیگر در ایران داشته و ما هم در برابرش ایستادیم و اجازه ندادیم که به اهدافش دست یابد.

وی تصریح کرد: نقش شما که با قشر کودک و نوجوان و کسانی که آینده‌ساز این نظام هستند سروکار دارید، بسیار مؤثر است و باید برای تربیت کسانی که پرچم مقدس نظام را در آینده به دست می‌گیرند، خوب کار کنید؛ چراکه در صف مقدم هستید و به نوعی دارید جهاد و دفاع مقدس می‌کنید و تلاش‌تان را صرف تربیت این قشر می‌کنید تا سربازان امام زمان(عج) را پرورش دهید.

نبی‌الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد، خاصه سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر یادآوری و تلنگری است برای ما که مسؤول هستیم و به یاد داشته باشیم که این سرزمین چه حوادثی را پشت سر گذاشته و چه رشادت‌هایی را رقم زده و چه بزرگان و قهرمان‌هایی داشته و دارد همچون سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی که مورد هجمه مظلومانه دشمنان قرار گرفت.

وی افزود: این دور هم جمع شدن باید تأثیر محتوایی در رفتار و کردار ما داشته باشد؛ چون هدایت‌گر هستیم و باید به این مهم توجه داشته باشیم چه در جایگاه مربی و چه به عنوان همکار در حوزه اجرایی چون این عرصه برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است که آینده‌ساز این کشور هستند و پایه فرهنگ، تمدن، امید، مجد و عظمت کشور در آینده هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تأکید کرد: پاسداشت این روزها و عزیزانی که گران‌بهاترین متاع خود یعنی جان و هستی خود را در این راه دادند ما را به این سمت هدایت می‌کند که توجه بیش‌تری به محتوا و عمق فعالیت‌ها و رفتارهایمان و تأثیر آن در آینده‌سازان جامعه داشته باشیم.

خدابخشی با اشاره به اجرای فعالیت‌های مناسبتی در قالب معرفی شخصیت شهدا و معرفی وقایع تاریخ جنگ ایران و عراق در راستای دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان تصریح کرد: دفاع ما مقدس نامیده شد و تقدس این عنوان به‌خاطر خون‌بهای شهداست که جاری شده و ساری است و امیدواریم بر ما تأثیر گذارد و حداقل وظیفه‌ای که در بضاعت ما هست ادا کنیم با امکاناتی که در اختیار داریم و تلاش کنیم تا اثرگذار باشیم.

به گزارش فارس، در این نشست یک جلد کتاب نفیس و هدیه‌ای از سوی مدیرکل کانون استان سمنان به مرادی تقدیم و از ایشان به‌عنوان رزمنده، ایثارگر و راوی ارزش‌های دفاع مقدس تجلیل شد.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256577

مهمترین اخبار ایران و جهان: