نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 11:26

آغاز جشنواره موسیقی فجر در آق قلا/ ترکمن‌ها نُت اول را نواختند

گرگان- سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ، همزمان با سراسر کشور، با هنرنمایی گروه‌های موسیقیایی ترکمن در آق قلا در شمال استان گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، همزمان با سراسر کشور، روز گذشته (جمعه) با هنرنمایی گروه‌های موسیقیایی ترکمن در آق قلا در شمال استان گلستان آغاز به کار کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا در این خصوص به خبرنگاران گفت: همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران نخستین گروه در سالن فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آق قلا هنرنمایی کردند.

احمد قلیشلی افزود: گلستان با ۳۴ اجرای صحنه‌ای از هنرمندان استان تا چهارشنبه سوم اسفند ماه میزبان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر است.

وی گفت: روز نخست جشنواره، گروه سائوچی به سرپرستی آشورمحمد گتوک و گروه گرگان بویل به سرپرستی رحیم خیوه‌چی در مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد آق‌قلا به اجرای برنامه پراختند.

گفتنی است؛ هنرنمایی گروه‌ها در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در مرکز استان، سالن ورزشی روستای چناران مراوه تپه و سالن‌های فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی در شهرهای علی آباد کتول، آق قلا و کلاله انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042833

مهمترین اخبار ایران و جهان: