نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 13:21

درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد

وزیر بهداشت از رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال در بخش سرپایی و بستری خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی با بیان این که در دولت مردمی از برنامه به کارنامه رسیده ایم، افزود: بنا داریم کمتر سخن بگوییم و بیشتر کار کنیم و در میدان حضور داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم. 

 
وی با اشاره به افتتاح دو هزار پروژه بهداشتی از ابتدای دولت مردمی تاکنون، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۶ هزار تخت جدید بیمارستانی راه اندازی و ۲۸۰ دستگاه و تجهیزات پزشکی پیشرفته، سنگین و سرمایه ای با اولویت مناطق کمتر برخوردار، توزیع شده است و برای جوانی جمعیت گام های بزرگی برداشته ایم.

عین الهی افزود: در این دولت ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و اخیرا با مصوبه هیات دولت، خدمات بستری و سرپایی کودکان کمتر از ۷ سال، رایگان شد. 

 وی از برنامه ملی سلامت خانواده به عنوان مهمترین کلان برنامه وزارت بهداشت در دولت مردمی یاد کرد و گفت: تأمین سلامت افراد و جامعه از مسیر سلامت خانواده ممکن می شود. از مزیت خانواده در کشورمان که جامعه ای خانواده دوست و پایبند به ارزش های خانوادگی دارد ، باید بهره برد.

وی اضافه کرد: هر ایرانی با کد ملی باید یک مراقب سلامت و نیز  یک پرونده سلامت داشته باشد. منظور ما از پرونده سلامت، پرونده بیماری نیست؛  بلکه  بستری برای بررسی عوامل خطرزا و زمینه ساز بیماریهاست. 
 
وزیر بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت را از مهمترین و ارزشمندترین پروژه های حوزه سلامت دانست و گفت: در این مراکز، بهورزان و مراقبان سلامت تربیت می شوند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده اند  چقدر در تامین سلامت مردم، مهم و  از نیروهای پایه و اصلی نظام‌ سلامتند.

 عین اللهی از برگزاری کنگره بین المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع در اسفندماه با حضور ۲۰ تن از وزرای بهداشت و مقامات سازمان جهانی بهداشت در تهران خبر داد و گفت: در این کنگره دستاوردهای بهداشتی کشور به ویژه برنامه ملی سلامت ارائه می شود. 

پایان پیام/
 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657777

مهمترین اخبار ایران و جهان: