نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:09

معلمان مایه حرکت و برکت جامعه هستند

امام‌جمعه نطنز گفت: نقش ارزشمند معلم در تربیت نسل جوان و نوجوان در جامعه بسیار مهم است و در اسلام از معلم به‌عنوان پدر سوم جامعه نام‌برده می‌شود و نقش معلم در ساختن جامعه بسیار مهم است و معلمان مایه حرکت و برکت جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر علی محمدی امام‌جمعه موقت نطنز در خطبه‌های نماز جمعه نطنز با تسلیت شهادت آیت‌الله سلیمانی، اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن روز کارگر و روز معلم قرار داریم، در اهمیت شغل کارگر همین بس که شغل شریف و با قداستی است و به توصیه پیامبر اکرم (ص) باید به دستان کارگر بوسه زد و امروز هرکسی که در این نظام در هر جایگاهی خدمت می‌کند مورد ارزش و احترام است و ما قدردان زحمات کارگران عزیز هستیم.

وی با گرامیداشت مقام معلم گفت: نقش ارزشمند معلم در تربیت نسل جوان و نوجوان در جامعه بسیار مهم است و در اسلام از معلم به‌عنوان پدر سوم جامعه نام‌برده می‌شود و نقش معلم در ساختن جامعه بسیار مهم است و معلمان مایه حرکت و برکت جامعه هستند.

علی محمدی با گرامیداشت روز شوراها گفت: شورا و مشورت موضوعی است که در اسلام هم مورد سفارش و توجه قرارگرفته است و سیره پیامبر اسلام بر اساس مشورت بوده و حتی در قرآن کریم بر مشورت نیز توصیه‌شده است.

امام‌جمعه موقت نطنز گفت: در مشورت چهار ویژگی نهفته است که اولین آن این است که فرد با مشورت با سایر افراد دچار تکبر و غرور نمی‌شود و از خودرایی پرهیز می‌کند، ویژگی دوم مشورت این است که در مشورت به سایر افراد مورد مشورت بها و شخصیت می‌دهیم.

وی در خصوص ویژگی سوم و چهارم مشورت گفت: در مشورت با افراد از آنان شناخت پیدا می‌کنیم و با مشورت حرکت جمعی و مشارکت همگانی در جامعه بیشتر می‌شود و شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

به‌موقع حق‌وحقوق کارگران و زحمتکشان داده شود

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: شهادت مظلومانه شهید آیت‌الله سلیمانی نماینده مردم شریف سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری حقیقتاً موجب تأثر و تأسف فراوان شد، شهادت این عالم مجاهد و روحانی مردمی خدوم پرهیزکار و انقلابی را که در سنگرهای گوناگون به اسلام و انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران در مناطق گوناگون خدمت‌های خالصانه ارائه نمود را به حضرت ولیعصر و مقام معظم رهبری تسلیت میگویم.

وی با گرامیداشت روز شوراها، گفت: یکی از مسائل مهم ما در دین اسلام مشورت کردن است در جامعه‌ای که در آن همفکری و نظرخواهی به‌عنوان یک اصل است به‌طور حتم و یقین کارها به نحو احسن پیش خواهد رفت اما در جامعه‌ای که این سنت حسنه مشورت، حاکم نیست همیشه در تب‌وتاب خودمحوری می‌سوزد.

قاسمی بیان کرد: الحمدالله برادران ما در شوراهای اسلامی در کمال صفا و صمیمیت در حال تلاش هستند که بهترین‌ها را برای مردم ما خلق کنند و عملکرد خوبی از خود به یادگار گذارد این روزها می‌گذرد اما آنچه باقی می‌ماند کار خوب، عمل خوب، سنت و سیره پسندیده است که همیشه جاودانه می‌ماند و یاد نام ما را تا ابد جاودانه می‌سازد.

امام‌جمعه بادرود ادامه داد: به اعضای شورای اسلامی در سراسر کشور را توصیه می‌کنم که باهم مهربان باشید برای خدمت به آحاد مردم خودتان، که بهترین نقش را ایفا کرده‌اند و شما را به‌عنوان نمایندگان خود انتخاب نموده‌اند خوب خدمت کنید و نگذارید که ذائقه مردم خوب و فهیم ما تلخ شود خدا نیاورد آن روزی را که ما خدای‌ناکرده به آرایی که مردم به ما دادند خیانت بکنیم امروز روز خدمت است روز کار است نه در برابر یکدیگر موضع گرفتن این وظیفه همه عزیزانی است که با رأی مردم روی کارآمدند مردم از ما توقع دارند.

وی گفت: در آستانه هفته کار و کارگر قرار داریم، ضمن تبریک اختصاص یک روزبه کارگران شاید به لحاظ تعظیم و تکریم و تشریفات باشد وگرنه هرروز، روز کارگر است، انصافاً باید کارگران و زحمتکشان را مورد لطف قرارداد و رضایت آنان را حاصل نمود در عمل به کار و کارگر بها داده شود و به‌موقع حق‌وحقوق کارگران و زحمتکشان داده شود.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173877

مهمترین اخبار ایران و جهان: