نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 18:36

توافق جدید درباره ساخت پهپاد عربستان در ترکیه

طبق توافق انجام شده میان دو شرکت سعودی و ترکیه ای، عربستان در خارج از این کشور یعنی در ترکیه پهپاد می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج الجدید، به موجب یک توافق جدید، تولید پهپاد سعودی با طراحی و ساخت ترکیه انجام خواهد گرفت که در نوع خود اولین قرارداد تولید از این دست در خارج از عربستان است.

بر اساس توافق مجوز جدید بین شرکتهای « INTRA Defence Technologies » عربستان و «ESEN» ترکیه، پهپاد «ASEF-1 UAV» تولید خواهد شد.

«عاصم القرشی»، نایب رئیس دپارتمان مهندسی «انترا دیفنس» گفت: این اولین پهپاد ساخت عربستان است که مجوز تولید در خارج از کشور را دریافت کرده است و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود.

روز گذشته هم سی ان ان عربی گزارش داد: شرکت فناوری تیمز عربستان به توافقی با شرکت آیروبوتیکس آمریکا با هدف ایجاد زیرساخت‌های بومی پهپاد در عربستان رسید.هدف از این توافق ایجاد زیرساختهای ساخت پهپاد در عربستان است. این توافق چند روز پس از توافق میان عربستان و ترکیه برای بومی کردن صنعت ساخت پهپاد نظامی در عربستان رخ می‌دهد. سرمایه گذاری عربستان در بخش پهپادی نشان از نگاه ویژه عربستان به روند تحولات جهانی حکایت دارد و ریاض به دنبال این است که جایگاه ویژه در زمینه پهپادی برای خود به دست آورد.

لازم به ذکر است که چند روز قبل، شرکت صنایع نظامی عربستان (SAMI) توافق‌نامه‌ای برای تولید بومی پهپاد با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» امضا کرد که شامل تولید سیستم‌های الکترونیک و قطعه‌های مکانیکی و بدنه پهپاد و نیز پشتیبانی و آموزش می‌شود.

همچنین شرکت ملی سیستم‌های مکانیکی عربستان (NCMS) دو یادداشت تفاهم با شرکت‌های «اسلسان» و «روکتسان» ترکیه برای تولید بومی مهمات و سنسورهای الکترونیک پهپادها امضا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440377

مهمترین اخبار ایران و جهان: