نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 10:26

آمادگی کامل اردبیل برای میزبانی از گردشگران عید فطر

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پیش‌بینی‌ها برای حضور گردشگران تعطیلات عید فطر در استان اردبیل اندیشیده شده و آماده ورود مسافران به شهرهای مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل اظهار کرد: تنها نگرانی ما در پذیرایی از مسافران و گردشگران ورودی در تعطیلات عید سعید فطر کمبود تخت اقامتی و اسکان است که انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها و فضاهای آموزشی در صورت نیاز آماده استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران در چهار روز پیش رو باشند.

وی تصریح کرد: ۲۰ هزار تخت به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند اما با توجه به پیش‌بینی ورود یک میلیون گردشگر در تعطیلات عید سعید فطر انتظار می‌رود ظرفیت اسکان، اقامت گردشگران و ارتقای وضعیت خدمات‌رسانی به آنها را به شکل مطلوب شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برگزاری رویداد ۲۰۲۳ در قالب بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: حضور توانمند در نمایشگاه بین‌المللی تهران فرصتی را به وجود آورد تا ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل را با تنوع برنامه‌ها معرفی کرده و زمینه و بستر جذب گردشگران و مسافران داخلی و خارجی و همچنین سرمایه‌گذاران را مهیا کنیم.

محمدی ادیب گفت: حتی در این نمایشگاه یکی از سرمایه‌گذاران برای حضور در استان اعلام آمادگی کرده و ما در محل برگزاری نمایشگاه در غرفه اردبیل اقدام به صدور مجوز سرمایه‌گذاری کردیم تا به سرعت کارها و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان مهیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۲۷ پروژه سرمایه‌گذاری موافقت اصولی به شکل بی‌نام صادر شده و امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران در سریع‌ترین زمان شاهد عملیاتی شدن این پروژه‌ها باشیم.

محمدی ادیب اضافه کرد: در کنار فعالیت‌های مؤثر برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری، در بخش صنایع دستی نیز ظرفیت‌های بی‌نظیری را شاهد هستیم که تولید و عرضه محصولات متنوع در این بخش فرصت خوبی را مهیا کرده تا فعالان این عرصه به توانمندی اقتصادی دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: با توجه به رونق صنایع دستی و عرضه آن به بازارهای خارجی، تلاشمان بر این است تا در قالب رویداد ۲۰۲۳ نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی را به صورت دائمی و موقت در شهرهای گردشگری اردبیل برپا کنیم.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در روزهای ششم تا هشتم اردیبهشت ماه افتتاح جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر را شاهد خواهیم بود و با مساعد شدن شرایط جوی و اتمام ماه مبارک رمضان رویدادهای متنوعی را در قالب برنامه ۲۰۲۳ شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در نشست اخیری که به همراه استاندار اردبیل با وزیر میراث فرهنگی داشتیم، آمادگی استان را برای برگزاری رویداد ۲۰۲۳ اعلام کرده و از وزیر میراث فرهنگی خواستیم تا نسبت به تأمین منابع مالی این رویداد اقدام مؤثری را انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امیدواریم با حضور وزیر میراث فرهنگی، سفرا و دبیرکل اکو این رویداد به شکل انعکاس ملی، بین‌المللی و حتی جهانی پیدا کرده و ما در سال‌جاری بیشترین برگزاری تورهای گردشگری خارجی را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161298

مهمترین اخبار ایران و جهان: