نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 09:36

شناسایی 50 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شناسایی و برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان گفت: هم‌اکنون ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شناسایی و برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مصوب شد که از این مبلغ تاکنون ۸۳ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: در سال گذشته ۶۳ موافقت اصولی برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی، مهمانپذیر، اردوگاه گردشگری، مراکز تفریحی و آب‌درمانی در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

جیلان به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام «مهار تورم و رشد تولید» اشاره و اضافه کرد: تولید انواع محصولات مرتبط با رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند سهم بسزایی را در تولید کشور ایفا کند.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آمادگی واگذاری بناها و محوطه‌های تاریخی واجد شرایط به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند به حفظ و نگه‌داری این بناها کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در خصوص جذب سرمایه‌گذار و کاهش کاغذبازی اداری برای صدور انواع مجوزها تأکید کرد: در این راستا انواع مشوق‌ها و تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137010

مهمترین اخبار ایران و جهان: