نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 22:16

برخورد قضایی با مدیران کم کار در زرند

زرند - دادستان زرند گفت: با مدیرانی که تصرف اراضی ملی را گزارش نکنند، برخورد قضایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل فرحبخش در جلسه کارگروه پیشگیری از تصرف اراضی دولتی ریحان‌شهر گفت: در نظام اسلامی قانون در جهت تضمین عدالت، حفظ حقوق عامه و سهولت زندگی وضع گردیده است که پیروی از آن بر همگان لازم است، لذا بایستی همگی قانون مدار و در محور آن حرکت کنیم.

فرحبخش افزود: قوانین موجود در خصوص حفظ اراضی ملی و دولتی از جمله قواعدی است که نفع عموم مردم را، از آن جهت که اراضی ملی متعلق به نسل کنونی و آتی جامعه است که به امانت در دست دولت قرار دارد تا آن را در اختیار نیازمندان آینده قرار دهد در نتیجه همگان اعم از دولت و مردم می‌بایست در حفظ و جلوگیری از تعرض متجاوزین به اراضی ملی کوشا باشند.

وی افزود: همانگونه که با مشاهده سارقین و متجاوزین به اموال منقول مردم بی اهمیت نمی‌باشیم، در مشاهده متجاوزان به اراضی ملی و دولتی نیز اهتمام لازم را داشته و تجاوزات احتمالی به اراضی ملی را به مسئولین امر گزارش لازم دهیم.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب زرند در این جلسه نیز بیان داشت: تعدی کنندگان به اراضی دولتی بایستی منتظر قلع و قمع مستحدثات ساخته شده خود در اراضی ملی باشند.

رضا یعقوبی با بیان اینکه شورای اسلامی و شهرداری و دهیاری‌ها موظف به پیشگیری و برخورد قانونی با هرگونه تصرف در اراضی ملی می‌باشند گفت: در صورت مشاهده هرگونه تعلل و سهل انگاری در پیشگیری از تصرف اراضی دولتی و عدم برخورد به موقع مسئولین مربوطه با قانون شکنان تصرف اراضی ملی، با مسئولین مربوطه از بابت ترک فعل برخورد قضائی لازم صورت خواهد پذیرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914654

مهمترین اخبار ایران و جهان: