نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 20:54

غفلت از جبهه فرهنگی دشمنان را جری‌تر کرده است

نمین- رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین گفت: غفلت از جبهه فرهنگی و فعالیت‌های مؤثر در این حوزه دشمن را جری‌تر از هر زمان دیگر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده عصر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین اظهار کرد: دشمن با تمام قوا و برنامه‌ریزی دقیق در حوزه فرهنگی و پشتیبانی همه‌جانبه از فضای مجازی سعی در متزلزل نشان دادن ارزش‌های اسلامی و نظام خانواده در ایران دارد که باید در این زمینه هوشیار بود.

وی تصریح کرد: امروز مسئله حجاب و رعایت آن یکی از مهمترین مؤلفه‌های قوام جامعه و اولویت دستگاه‌های فرهنگی است که ضرورت دارد با یک دید عالمانه در این زمینه حرکت کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین گفت: دشمن تلاش می‌کند ریشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی و نظام حاکم بر ایران را سست و بی‌بنیان نشان داده و با کم‌رنگ کردن حجاب در اذهان عمومی زمینه بدحجابی و بی‌حجابی را در جامعه بیشتر از این رقم بزند.

حجت‌الاسلام اسدزاده تبیین اهمیت حجاب و پرداختن به موضوع عفاف و غیرت دینی را برای نسل جوان و نوجوان یادآور شد و افزود: باید یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه فرهنگی کمک به تبیین و تشریح این موضوعات و مسائل حساس باشد.

وی هوشیاری مردم را در همه صحنه‌ها به ویژه دفاع از حیثیت، ناموس و همچنین تبعیت از راه ولایت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۲ هجمه عظیم امروز دشمن روی حجاب و ولایت است تا به هر شکل ممکن اصالت و حقانیت آن را زیر سوال برده و حساسیت‌ها را در این زمینه کاهش دهند.

حجت‌الاسلام اسدزاده اضافه کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم برای ضربه زدن به اعتقادات مردم و تغییر ارزش‌ها و زیبا جلوه دادن ضد ارزش‌ها در جامعه اسلامی سعی وافری را انجام می‌دهد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر در این سنگر غفلت کنیم ضربه مهلکی را از دشمنان خواهیم خورد و شایسته است به صورت اصولی با پدیده بدحجابی و یا بی‌حجابی برخورد شده تا تزلزل اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب را شاهد نباشیم.

حجت‌الاسلام اسدزاده به برنامه‌ریزی‌های ضروری و فرهنگی با هدف مقابله با توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: تأثیرگذاری کارهای فرهنگی در جهت‌دهی افکار عمومی و تبیین اصل موضوع بسیار مهم است و باید با بهترین شیوه و گیراترین روش این کارها به انجام برسد.

امام جمعه نمین ضرورت هماهنگی و همراهی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان را در اجرایی شدن این برنامه‌ها یادآور شد و اظهار کرد: هر چند در شهرستان فرهنگی و ولایتمدار نمین آثار کمی از بدحجابی و بی‌حجابی را شاهد هستیم ولی اگر درست هدف‌گذاری نکنیم، قطعاً با آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهیم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322710

مهمترین اخبار ایران و جهان: