نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:41

ورود ۲ سامانه بارشی به آسمان ایلام

کارشناس هواشناسی ایلام گفت: در طول چند روز آینده، آسمان استان تحت تاثیر ۲ سامانه بارشی قرار خواهد گرفت.

ساسان رستمی کارشناس هواشناسی استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در طول چند روز آینده آسمان استان تحت تاثیر ۲ سامانه بارشی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سامانه بارشی اول زودگذر بوده و از اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ تا ظهر پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۶ در آسمان استان خواهد بود. 

کارشناس هواشناسی استان ایلام ادامه داد: این سامانه بارش باران و در برخی نواحی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید مه در گردنه‌ها، کاهش دمای تقریبی ۳ درجه سانتیگراد به ویژه نیمه شمالی و شرقی را به همراه دارد.

رستمی خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی موقتی معابر، اختلال در تردد به سبب مه و بارش به ویژه در محورهای کوهستانی و احتمال آسیب به سازه‌های سبک به علت وزش باد از تبعات ورود این سامانه بارشی است. 

وی گفت: از همشهریان عزیز تقاضا داریم در راستای کاهش خسارت های احتمالی از اتراق در حریم مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کرده و نسبت به تحکیم انواع سازه سبک اقدام کنند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین فعالیت سامانه بارشی دوم از روز شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ تا پایان همان روز در آسمان استان خواهد بود.
 
وی گفت: بارش باران و رعدوبرق، وزش باد شدید، مه در گردنه ها و کاهش دما به ویژه در نیمه شمالی از مخاطرات این سامانه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پیش‌بینی جوی پاییزه نشان می دهد که بارش های فصل پاییز در سطح استان ایلام نرمال و فراتر از نرمال باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594798

مهمترین اخبار ایران و جهان: