نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 18:05

ماجرای افزایش قیمت مرغ زنده در مشهد

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مرغ داران خودسرانه قیمت مرغ زنده را افزایش دادند که این موضوع بر خلاف مصوبات تنظیم بازار استان است و به شدت با آن‌ها برخورد کردیم.

رضا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مرغ داران خودسرانه قیمت مرغ زنده را افزایش دادند. در این موضوع بر خلاف مصوبات تنظیم بازار استان اعمال کرده بودند که به شدت با آن‌ها برخورد کردیم.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: در خصوص گوشت قرمز نیز متاسفانه در بازار دام دلال هایی دنبال این کار راه افتاده بودند که هر روز یک قیمتی را در خصوص گوشت قرمز اعلام می کردند که جلوی این کار گرفته شد. در واقع با نظر کارشناسی بخش خصوصی، قیمت دام زنده نباید از مرز ۲۳۰ هزار تومان رد شود. 

وی خاطرنشان کرد: قیمت مصوب گوشت قرمز(لاشه) ۴۵۵ هزارتومان و دام زنده نیز ۲۳۰ هزار تومان است و بیشتر از این قیمت تخلف است. ما در طی چند روز اخیر بحث پلمب نداشتیم و سعی خواهیم کرد بازار را دچار التهاب نکنیم اما واقعیت ماجرا این است که اگر واحدهای صنفی یا کشتارگاه ها رعایت نکنند قطعا با اشد مجازات مواجه خواهند شد.

رمضانی عنوان کرد: در استان خراسان رضوی با توجه به شرایط و مناسبت ها مصرف گوشت مرغ تفاوت پیدا می کند اما قطعا از ۲۲۰ تن شروع خواهد شد و تا مرز ۳۰۰ تن افزایش پیدا می کند. به علت اینکه قیمت گوشت قرمز بیشتر است و مردم نمی توانند آنچنان از آن استفاده کنند رو به خرید مرغ می آورند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618198

مهمترین اخبار ایران و جهان: