نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 23:52

استقرار خوروهای زرهی چین نزدیک سواحل تنگه تایوان

یک وبگاه انگلیسی روز سه شنبه گزارش کرد که ارتش چین در راستای تقویت خطوط مرزی با تایوان شمار نامشخصی خودروهای زرهی را در سواحل خود نزدیک یک جزیره تایوان مستقر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه‌ انگلیسی روز سه شنبه گزارش  کرد که ارتش چین در راستای تقویت خطوط مرزی با تایوان خودروهای زرهی جدید در سواحل خود هم مرز با جزیره تایوان مستقر کرده است.

وبگاه «جینز دیفنس» نوشت که  شمار نا مشخصی از خودروهای زرهی جدید ارتش چین در شرق «گوانگ دونگ» 10 کیلومتری جزایر «کینمن» درتنگه  تایوان مستقر است  و در صورت درگیری به سرعت وارد عمل می‌شوند.

 تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از رزمایش‌های نظامی چین شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست. گفته می‌شود که این خودرو مستحکم بوده و  ماموریت‌های سنگین رزمی را انجام می‌هد.

 این در حالی است که یک مقام نیروی هوایی آمریکا گفت که تایوانی‌ها در صورت آموزش و برخورداری از تجهیزات مناسب، مایل به جنگ با چین هستند.

«جیمی چین» از مقام‌های نظامی ارشد نیروی هوایی آمریکا که به تایوان سفر کرده است، گفت که اکثر مردان تایوانی اظهار داشتند اگر آموزش و سخت افزار لازم برای دفاع از خود ارائه شود، حاضرند با چین بجنگند. وی اظهار داشت، نظامیان جوان تایوان می‌گفتند که آموزش‌های رزمی تاکتیکی یا عملیاتی بسیار اندک است.

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره هشدار داده و گفته است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

وزارت دفاع جزیره تایوان چندی قبل از برگزاری رزمایشی با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین به این جزیره خبر داد. ارتش تایوان در این رزمایش شبیه سازی حمله نیروهای دشمن فرضی را به طورهمزمان در سه ساحل برگزار کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565098

مهمترین اخبار ایران و جهان: