نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 09:24

آذربایجانی‌ها چقدر با تلفن صحبت می‌کنند

مدیر مخابرات منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی میزان مکالمه آذربایجانی‌ها با تلفن را اعلام کرد.

سیاوش شهبازی، مدیر مخابرات منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز در ارتباط نبود ایرنت و خط تلفن همراه در مناطق مرزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در مناطق نوار مرزی کارهای انتقالی و مباحث امنیتی مطرح شده است و برای اینکه از اپراتور کشورهای همسایه استفاده نشود جزو مباجث دولت است که پوشش خود را در این مناطق ایجاد شود که طرح‌هایی در این خصوص در حال انجام است.

میزان مصرف اینترنت در آذربایجان‌شرقی

وی بیان کرد: پهنای باند ورودی استان در برخی ماه‌ها بالا می‌رود و در برخی ماه‌ها کم می‌شود که یک بار به ۱۷۰ گیگ ورودی داشتیم که الان به ۱۵۰ گیگ مصرف رسیده‌ایم.

آذربایجانی‌ها حرف مفت نمی‌زنند/ میزان مکالمه آذربایجانی‌ها

شهبازی در پاسخ به سئوال دیگر فارس گفت: میزان مکالمه در استان ما کم است و به قول خدابیامرز مرحوم جبارزاده استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی در دولت روحانی، وقتی که وزیر ارتباطات به آقای جبارزاده گفت، که ما اینقدر هزینه می‌کنیم ولی میزان استفاده از تلفن همراه کم است او در جواب گفته است که مردم ما حرف مفت نمی‌زنند از این‌رو ما از نظر مکالمه در رده‌های پایین قرار دارد و در میانگین کشوری در استان‌های وسط قرار دارد که میزان مکالمه در حدود یک دقیقه و نیم است.

وی با بیان اینکه کسی که ۱۰ سال پیش به ما ۱۰ هزارتومان بدهکار است، همچنان همان بدهی را پرداخت خواهد کرد مگر اینکه خسارت به روز حساب شود، گفت: در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان میزان وصولی ما است که اگر در زمان خود وصول می‌شد الآن زیرساخت‌ها و کارهای زیادی می‌توانستیم انجام دهیم ولی الآن با این میزان نمی‌توان این کارها را انجام داد. 

شهبازی یادآور شد: کد استان آذربایجان‌شرقی در کل استان ۰۴۱ است و با اینکه قبلا برای تماس با شهرستان‌ها باید کد می‌زدیم ولی الآن هیچ کدی نیاز نیست. 

وی گفت: پزهای پولی روی تلفن ثابت است ولی ما خودمان از آن بی‌بهره هستیم به طوریکه میلیاردها پول روزانه از این طریق جابجا می‌شوند. 

مدیر مخابرات منطقه‌ای استان توضیح داد: وقتی اعلام نتایج سنجش می‌شود، امکان ورود به سامانه کاهش می‌یابد این موضوع تقصیر ما نیست بلکه از سامانه است و ربطی به کاهش سرعت ندارد. 

واگذاری شبکه فیبرنوری در تعداد ۱۴ شهر آذربایجان شرقی 

شهبازی توسعه فیبرنوری به روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت را یکی از اهداف مهم شرکت مخابرات آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: بر همین مبنا تاکنون ۶ هزار و ۷۸۰ کیلومتر از مجموع عملیات اجرایی فیبرنوری استان به روستاها اختصاص داشته است که حدود ۵۰ درصد یعنی یک هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را شامل می شود.

وی از واگذاری شبکه فیبرنوری در تعداد ۱۴ شهر آذربایجان شرقی خبر داد و با بیان اینکه این موضوع به طور روزانه در حال گسترش است، یادآور شد: اکنون در حال گذر از شیوه های سنتی استفاده از بستر مسی به سمت فیبرنوری هستیم، چون شبکه های قدیمی از نوع مس دیگر پاسخگوی فناوری های به روز و امروزی نیست و باید ظرفیت ها را افزایش دهیم.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561498

مهمترین اخبار ایران و جهان: