نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 16:58

اعتصاب سراسری اسرای فلسطینی در اعتراض به اقدامات «بن‌گویر»

جنبش اسیر فلسطین اعلام کرد که از روز پنج شنبه هفته جاری اعتصاب سراسری اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به تشدید فشارها بر اسرا، آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، جنبش اسیر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرای فلسطینی از روز پنج شنبه هفته جاری اعتصاب غذای سراسری خود را در واکنش به تصمیمات اخیر ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، آغاز می کنند.

بنابراین گزارش، این تصمیم از سوی کمیته عالی اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

جنبش اسیر فلسطین با اشاره به دستورات اخیر بن گویر به سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی که همگی در راستای افزایش فشارها بر اسرای فلسطینی بوده، تاکید کرد: ما در برابر این تصمیمات ظالمانه که آخرین آنها کاهش ملاقات با اسرای فلسطینی از یک بار در هر ماه به یک بار در هر دو ماه است، کوتاه نیامده و علیه آن واکنش نشان خواهیم داد.

جنبش اسیر فلسطین در ادامه بر لزوم تعلیق همه تصمیمات و سیاست‌های اخیر بن گویر که در راستای تشدید فشارها بر اسرا بوده تاکید و اعلام کرد: حقوق ملت فلسطین با خون‌بهای فرزندان این ملت بدست آمده و هرگز در این باره هیچ گونه عقب نشینی و یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا دستور داد ملاقات با اسرای فلسطینی اهل کرانه باختری که دارای پرونده امنیتی هستند، از یک بار در هر ماه به یک بار در هر دو ماه تغییر پیدا می‌کند.

بن گویر به سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی دستور داده که این تصمیم را از امروز یکشنبه اجرایی کند.وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا نیز طی دستوری به سازمان زندان‌ها اعلام کرده بود فلسطینیانی که به اتهام پرتاب سنگ یا بطری‌های آتش‌زا به سمت صهیونیست‌ها بازداشت شده‌اند، حتی اگر در نتیجه آن به کسی هم آسیبی وارد نشده باشد، از آزادی زودهنگام محروم خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483410

مهمترین اخبار ایران و جهان: