نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 12:09

لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی درحل مشکلات برگشت زائرین به استان قم

استاندار قم با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها برای حل مشکلات زائرین برای برگشت به استان اهتمام جدی داشته باشند، گفت: دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان باید توجه داشته باشند، تمام ظرفیت‌های خود را بکار گیرند تا زائرین عزیز موقع برگشت هیچ سختی و مانعی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد آقامیری صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) محل استانداری قم برگزار شد، گفت: همانطور که مستحضر هستید اربعین بزرگ‌ترین فرصت فرهنگی در کشور محسوب می‌شود. 

وی افزود: آن چیزی که باید مدنظرمان باشد این است که یاد امام حسین(ع) صرفا برای ۱۰ روز و یا یکی دو ماه نیست بلکه کل سال است، لذا باید این فرهنگ را به درستی پاسداری کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان موظف هستند در طول سال نسبت به موضوع امام حسین(ع)، فرهنگ عاشورا و اربعین اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی از تاکیدات بنده در مدیریت استان است‌. دستگاه‌های متولی در این حوزه می‌بایست برنامه‌های مختلفی را ارائه دهند و براین اساس ما نیز آن‌ها را همراهی خواهیم کرد.

آقامیری با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها برای حل مشکلات زائرین برای برگشت به استان اهتمام جای داشته باشند، گفت: معمولا زائران امام حسین(ع) موقع اعزام به عراق باتوجه به شوقی که دارند موانع و سختی‌های مسیر خیلی آن‌ها را اذیت نمی‌کند اما موقع برگشت مسئله متفاوت است.

وی مطرح کرد: دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان باید توجه داشته باشند، تمام ظرفیت‌های خود را بکار گیرند تا زائرین عزیز موقع برگشت هیچ سختی و مانعی نداشته باشند.

استاندار قم بر تشدید نظارت امنیتی تاکید و ابراز کرد: همه ما می‌دانیم دشمن برای ضربه به نظام از هر راهی اقدام خواهد کرد؛ این موضوع باید مورد توجه بیشتر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی قرار گیرد تا تهدیدی امنیت زائران را به خطر نیندازد. 

آقامیری ضمن توصیه به شهرداری قم برای توجه ویژه به فضاسازی شهری در اربعین حسینی و مناسبت‌های مذهبی، گفت: فضاسازی معنوی در ورودی‌های شهر قم رضایت‌بخش نیست و از شهرداری می‌خواهیم اقدامات خود را در این حوزه را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: قم یک شهر مذهبی است و شهرداری طوری برنامه‌ریزی کند که وقتی زائری وارد شهر می‌شود از همان بدو ورود فضاسازی در وی تاثیرگذار باشد.

آقامیری با بیان اینکه موکب‌های قمی در مناسبت‌های مختلف در قم برپا شوند، اظهار کرد: تقاضا داریم فعالیت موکب‌ها صرفا مختص به نیمه‌شعبان و اربعین نباشد، در سال مناسبت‌های مذهبی بسیاری داریم که برای ما حائز اهمیت است و می‌بایست شاهد برپایی موکب‌ها در مراسمات مختلف در بلوار پیامبر اعظم(ص) باشیم‌.

وی در پایان گفت: از روزی که بنده به عنوان سکاندار استان قم منصوب شده‌ام به تمامی مدیران کل اطلاع داده‌ام که  اقدامات دستگاه‌ها الزاما پیوست فرهنگی داشته باشد؛ ما نسبت به این موضوع حساس هستیم و توقع داریم مدیران کل به این موضوع توجه کنند.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481198

مهمترین اخبار ایران و جهان: