نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 22:55

ریاض: عامل فراخوان ترک لبنان، رخ‌دادهای عین‌الحلوه بود

سفیر عربستان سعودی در لبنان در اظهارنظری جدید، اعلام کرد که عامل فراخوان این کشور از اتباع خود جهت ترک لبنان، درگیری‌های اردوگاه عین‌الحلوه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ولید بخاری، سفیر عربستان سعودی در لبنان، اظهاراتی را جهت روشن‌نمودن ابعاد هشدار این کشور به اتباع خود جهت ترک لبنان بیان کرد.

سفیر عربستان سعودی در لبنان در اظهارات خود با اشاره به رخ‌دادهای اردوگاه آوارگان فلسطینی عین‌الحلوه و درگیری‌های روزهای گذشته میان گروه‌های فلسطینی در این اردوگاه اعلام کرد که فراخوان این کشور از اتباع خود جهت ترک لبنان، در نتیجه رخ‌دادهای اردوگاه عین‌الحلوه صادر شده است.

ولید بخاری با اشاره به مواضع عربستان سعودی در قبال گردشگری در لبنان و حضور اتباع خارجی در این کشور گفت: عربستان سعودی همواره از مهم‌ترین مشوقان گردشگری در لبنان بوده است.

سفیر عربستان در لبنان در ادامه سخنان خود، اعلام کرد که در روزهای آینده موضع مشوقانه عربستان در رابطه با گردشگری در لبنان به اثبات خواهد رسید.

از سوی دیگر اسپوتنیک گزارش داد که بسام مولوی وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان پیامی اطمینان‌بخش را به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها درباره امنیت اتباعشان در لبنان داده است.

وی با اشاره به درگیری در عین الحلوه گفته بود: نهادهای امنیتی و نظامی لبنانی با پیگیری روند تحولات اردوگاه عین‌الحلوه، عدم انتقال آن به خارج از این اردوگاه را تضمین کردند.

وزیر کشور لبنان در سخنان خود بر برقراری امنیت مناطق اطراف اردوگاه به منظور حمایت از شهروندان تاکید کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431298

مهمترین اخبار ایران و جهان: