نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:33

طرح‌های دریامحور در استان بوشهر به صورت ویژه حمایت می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر دریا را یکی از ظرفیت‌های مهم این استان دانست و گفت: طرح‌های دریامحور در استان بوشهر به صورت ویژه حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح یکشنبه در نشست شورای آموزش و پژوهش استان در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم حمایت از فناوری‌های نوین و دانش بنیان اظهار داشت: استفاده بهینه از علم و فناوری بویژه در حوزه اشتغالزایی مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی افزود: استان بوشهر دارای پتانسیل بسیار بالایی برای کار و فعالیت اقتصادی است و اگر از امکانات و ظرفیت‌های موجود، به نحو مطلوب استفاده کنیم، نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه، استان بوشهر مرز دریایی طولانی دارد، طرح‌های دریامحور از اساسی‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و اشتغالزایی خوبی نیز دارد.

محمدی زاده همچنین با بیان اینکه طرح‌های نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های مختلف استان حمایت و پشتیبانی می‌شوند گفت: متقاضیان این طرح‌ها از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند می‌شوند تا بدون دغدغه نسبت به اجرای نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: همچنین تولیدات این طرح‌ها نیز پیشاپیش توسط دولت خریداری می‌شود و در واقع مشمول خرید تضمینی است.

محمدی زاده بیان کرد: مواد اولیه این طرح نیز نور خورشید است که رایگان در دسترس تولید کننده قرار دارد و هیچ نگرانی بابت کمبود مواد اولیه و یا گرانی محصول و … ندارد.

وی افزود: از متقاضیان دعوت می‌کنم در سراسر استان نسبت به اجرای طرح‌های نیروگاه خورشیدی اقدام کنند تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417810

مهمترین اخبار ایران و جهان: