نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:52

اهمیت انتخاب افراد متخصص و کاردان در جایگاه قانون‌گذار

نائین_امام جمعه موقت شهرستان نائین گفت: با توجه به شروع پیش ثبت نام انتخابات مهم است که افراد با مهارت، کاردان و متخصص در جایگاه قانون گذار انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین امیر شفیعی در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین اظهار کرد: آدمی وقتی به انسان با تقوا تبدیل شد، در گفتار، رفتار، نگاه کردن، سخن گفتن و سخن شنیدن او، خداوند دیده می‌شود زیرا پروردگار را ناظر می‌بیند.

وی با بیان اینکه ماه محرم امسال با همه دشمنی‌ها و اهانت‌ها با لطف خداوند، محرم پرشوری بود، گفت: اگر دشمنان قدری فکر می‌کردند، می‌فهمیدند که دستگاه سیدالشهدا دستگاهی نیست که بتوان با آن مبارزه کرد زیرا امام حسین (ع) نور خداوند است و نور خدا خاموش نشدنی است.

خون امام حسین (ع) و یاران ایشان دین خدا را یاری کرد

امام جمعه موقت شهرستان نائین ادامه داد: دشمنان می‌خواهند و اراده می‌کنند که نور خدا را با دهان کثیف خود خاموش کنند اما خداوند متعال اراده‌اش فوق تمام اراده‌ها است.

وی افزود: امام حسین (ع) پیروز میدان کربلا بود و شهادت ایشان شکست نبود زیرا خواسته خداوند اینچنین بود و جز این خون نمی‌توانست دین خدا را یاری و برپا کند و جامعه آن زمان به گونه‌ای بود که جز با این خون دین خداوند بالا نمی‌رفت.

شفیعی با بیان اینکه پیروز کسی است که به هدف و مقصد خود برسد، گفت: کسی شکست خورده که به هدف نرسیده است و هدف امام حسین (ع) سربلندی دین برخلاف هدف یزید برای ریشه کنی دین خداوند بود و امروز دین خداوند سربلند و بانگ توحید و شهادتین بلند است.

وی در ادامه گفت: به فرموده امام صادق (ع)، وقتی خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد، محبت زیارت امام حسین (ع) را در دل او می‌اندازد و هرساله مشاهده می‌کنیم که لنزهای دوربین نمی‌توانند خیل عظیم عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین را پوشش دهند.

مهارت آموزی یکی‌از مسائل مورد تاکید رهبر انقلاب است

شفیعی با بیان‌اینکه یکی از موارد مورد تاکید رهبر انقلاب بحث مهارت آموزی است، بیان کرد: در سال‌های اخیر یکی از موارد مورد تاکید رهبر انقلاب، بحث مهارت آموزی است و با توجه به شروع پیش ثبت نام انتخابات مهم است که افراد با مهارت، کاردان و متخصص در جایگاه قانون گذار انتخاب شوند.

وی ادامه داد: قانون‌های بسیاری تصویب شده که زندگی مردم را سخت می‌کند لذا صرفاً مدرک اهمیت ندارد اما مهارت، کاردان بودن و تخصص مهم است و شخص نماینده باید مشکلات مردم را بشناسد و قوانینی را وضع کنند که به نفع مردم باشند.

انتقال تماس اورژانس نائین به اصفهان عامل اختلال در روند خدمت رسانی

شفیعی در ادامه به یکی از مشکلات شهرستان نائین اشاره و اظهار کرد: اتصال تماس فوریت پزشکی نائین به اصفهان باعث ایجاد مشکل برای مردم شده است زیرا تا مرکز استان پاسخ تماس بدهد و به نائین مخابره کند، ممکن است جان یک فرد از دست برود.

وی ادامه داد: این مسئله بحث جان یک انسان است و شخصی که دچار سکته شده است باید سریعاً به وی رسیدگی شود و این مهم نیروی پاسخگو از خود شهرستان را نیاز دارد و اکنون تا از طرف نائین، تیم اعزام شود، کار از کار می‌گذرد و این یکی از مشکلاتی است که مردم با این مشکلات روبه رو هستند.

به گزارش مهر، نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با سخنرانی پیش از خطبه‌های رضا پوربافرانی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نائین و برپایی میزهای خدمت مهارتی اقامه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437098

مهمترین اخبار ایران و جهان: