نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 15:54

وجود خام فروشی در استان سمنان/ صنایع خُرد حمایت شوند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ابراز تاسف از خام فروشی مواد اولیه در استان، گفت: صنایع مکمل باید در این راستا ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلا امام این شهر ضمن بیان اینکه ۲۱ مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده و این بهانه‌ای که به این صنایع در استان توجه بیشتری شود، ابراز داشت: با توجه به نقش و اهمیت وجود صنایع کوچک و خرد در اشتغال و اقتدار اقتصادی نظام می‌بایست این صنایع مورد حمایت بیشتری در استان سمنان واقع شوند.

وی ضمن بیان اینکه صنایع خرد و کوچک توان آن را دارند که بتوانند برای درآمدزایی و بهره‌وری استان حرفی برای گفتن داشته باشند، افزود: امروز می‌بایست مسائل و مشکلات موجود در پیش راه این صنایع برداشته و کمک کرد تا آنها به صنایع بزرگ تبدیل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه هنوز شاهد خام فروشی در استان هستیم، ابراز داشت: می‌بایست با برنامه‌ریزی و انجام تدبیر مناسب اقدامات شایانی صورت گیرد تا این مشکلات به واسطه راه اندازی صنایع مرتبط رفع شوند.

مطیعی ضمن بیان اینکه ایجاد صنایع مرتبط می‌تواند بساط خام فروشی را حذف و اشتغال را برای استان به همراه آورد، تصریح کرد: در این راستا از سرمایه گذاران دعوت می‌شود تا در حوزه ایجاد واحدهای تکمیلی و حمایت از واحدهای خرد وارد میدان شوند.

وی ضمن بیان اینکه تولید، توزیع و بازار فروش سه رکن اصلی مورد نیاز در صنایع هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه این صنایع خرد و کوچک نماد اقتدار اقتصاد هستند لذا می‌بایست راهی پیش روی آنها گذاشته شود تا بتوانند به سمت تبدیل به صنایع بزرگ گام بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع انتخابات و ضرورت ورد افراد پاکدست و دغدغه مند به حوزه مجلس، دیدار خانواده‌های نیروی دریایی با رهبر معظم انقلاب، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز در ۲۶ مرداد و جهاد تبیین و فرازی از زندگی امام سجاد (ع) مهمترین مباحث مطرح شده از تریبون نماز جمعه این هفته سمنان بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437003

مهمترین اخبار ایران و جهان: