نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 11:14

جوانان و نوجوانان زیادی را جذب هیئت کرده‌ایم

همدان- امام جماعت مسجد حضرت رقیه همدان گفت: هیئت را به جوانان و نوجوانان واگذار کردیم و همه کارهای هیئت نیز توسط جوانان انجام می‌شود.

حجت الاسلام مهدی شرنجانی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هیئت حضرت رقیه یکی از هیئت‌های خوب استان همدان است که حدود ۸۰۰ تا یک هزار نفر در این هیئت حضور پیدا می‌کنندو برنامه‌های محرم را دارند.

وی افزود: این هیئت قریب به سال ۱۳۵۹ تأسیس شده و از آن موقع فعالیت‌های خود را داشته و بسیاری از پیر غلامان این هیئت از دنیا رفته و بسیاری از آنها نیز در حال حاضر سن بالای ۷۰ سال دارند.

امام جماعت مسجد حضرت رقیه با اشاره به آمار سن هیئت گفت: الحمدالله یکی از محاسن این هیئت جوان بودن آن است و با توجه به اینکه در مناسب‌ها برنامه‌های مختلفی را طول سال را داریم جذب جوانان و نوجوانان در هیئت زیاد است.

شرنجانی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها باعث وصل جوانان و نوجوانان به هیئت شده و در واقع هدف ما نیز همین سبک و سیاق برای جذب جوانان و نوجوانان است که هیئتی بمانند.

وی با اشاره به اینکه در واقع ما هیئت را به جوانان و نوجوانان واگذار کردیم و همه کارهای هیئت نیز توسط جوانان انجام می‌شود، گفت: این واگذاری برنامه‌ها به جوانان باعث شده در انگیزه جوانان و جذب به هیئت بسیار تأثیر گذار بوده و چون ساختار ساختار جوانی است اهمیت دارد.

امام جماعت مسجد حضرت رقیه عنوان کرد: ما دو هیئت داریم یکی هیئت نوجوانان و نونهالان که بچه‌های حدود ۱۲ سال و کمتر هستند و اینها وقتی بزرگ‌تر می‌شوند به هیئت جوانان متصل می‌شوند اما در برنامه‌های جمعی برنامه‌ها به صورت متمرکز برای هر دو هیئت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417603

مهمترین اخبار ایران و جهان: